Breitling Aeromarine Super Avenger
Hej efter lang tids søgen på nettet og læsning i dette dejlige informative forum er jeg kommet frem til at nu skal det være, jeg vel invistere i et "ordentligt" ur og er kommet frem til jeg vil have et Breitling Aeromarine Super Avenger med sort skive og stål lænke. så vidt jeg har fundet ud af model 859 eller A13370, ved ikke hvilket der er rigtigt.
mit næste spørgsmål er så om man er så heldig et en af jer herinde har et sådant til salg ? eller en pris på et sådant.

Jeg bor lige PT i det "mørke" midtjylland og har hørt at der skulle være en breitling forhandler i Horsens, men den er ikke opgivet på breitlings egen hjemmeside.
Jeg flytter til odense i løbet af januar og har fundet ud af at der ligger en autoriseret breitling forhandler på jernbanegade i odense så det vel vel være oplagt at aflægge ham et besøg.
Eller har i andre steder det bedre kan betale sig at erhverve sådan et ur ?

Godt nytår til brugerne herinde

Kim
Svar
Hej Tomcat

Kan ikke lige give dig prisen på stående fod, men Hingelberg i Århus fører Breitling og er altid parat med en god service og snak.
Svar
Urmager Halse på gågaden (Søndergade) i Horsens er aut. Breitling forhandler. Peter kan sikkert hjælpe dig.

Ellers er der Hingelberg (spørg efter Lars) i Århus som Fumle også nævner.

Begge steder yder en meget fin service.

/Mads
Svar
Hvor robust er et sådant ur egentligt ?
Jeg har jo en anden hobby i pistolskydningen og skyder mindst 5000 skud på årsbasis i både .22 9 mm og 357 magnum vil et sådant ur holde til de stød/rystelser det giver ?

kan også se at der florerer en del Omega entusiaster i dette forum. Laver Omega noget tilsvarende i str. og stil ?
Jeg er jo en stor mand på godt 2 m og kraftigt bygget ( læs +120 kg Icon_e_smile
Svar
Tja - hvis du nøjes med en hånd på pistolen, så skulle det jo holde venstre hånd med uret på - hvis du er højrehåndet godt fri, men du har måske begge hænder godt fat om pistolen, og så vil mit umiddelbare svar være at det som nok går - men jeg ville ikke udsætte det for det hvis det var mit - men helt afhængigt af rekylet

Ja der er mange andre at kigge på også i Omega ex Seamaster som fåes med ex kaliber 1154 (og 1164 sådan uden at slå det op mener jeg) som er på basis af valoux 7750. Bretiling bruger så vidt jeg ved kaliber 13 i det ur du kigger på (det ved du sikkert selv) og det er også basis kaliber 7750 - så samme maskine. Nogle vil mene Omega har lidt mere finish til værket, men jeg tør ikke påstå noget sikkert.

Søg i det hele taget Valjoux 7750 så vil du se masser af kronografer med det værk. Det er det langt mest brugte i det prismæssigt rimelige chronograf segment - Fortis kunne være et andet - ikke så dyrt bud - at kigge på

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Østergaard i Skive har også et stort udvalg - ring evt. først og tal med Søren før du kører dertil...

mvh
Tik-Tak
Svar
Om hvordan mekaniske ure har det med pistol skydning.

Jeg har også skudt med pistol nogle år, men det var før jeg begyndte at bruge mekaniske ure.

Jeg tror jeg ikke det er et problem - for så havde vi formodentlig hørt om det tidligere, men jeg ved det ikke. Jeg har ofte et mekanisk ur på, når jeg træner med riflen, men det er jo ikke det samme.

Tag dig god tid til at finde det rette ur - og start med en tur til Horsens til Poul/Peter Halse på strøget - en lille butik, men med stor viden og både Omega og Breitling.

Peter vil kunne vejlede dig i de to mærker (oma.) Så det er en fin start.

Overvej også om ikke du kunne bruge et brugt ur eller endnu bedre, et Vintage ur. Der er jo så mange fine gamle ure.

Ragner i Odense har jeg blandede oplevelser med. Jeg har fået god og kompetent betjening - men har også oplevet det modsatte. Der er nok andre herinde der kender Ragner bedre!

vh Baun
Svar
Hej, jeg kunne sagtens bruge et brugt ur, men har ikke lige fundet nogen interesante. Tænkte at der eventuelt kunne komme nogen henvendelser ud af at poste herinde.
Ved jo at en del af jer ligger inde med flere ure end i kan gå med Icon_e_smile
Men hvis i har samme samle mani som jeg har i mine andre hobbies så er det svært at sælge noget når man først har erhvervet det.
Svar
Har du været på selv http://www.vintageure.dk og set under salg? Der er masser af forskellige - også Omega osv
Og ellers er der jo ebay - men der må du være meget forsigtig som ny, og kun købe hvis du kan se at sælger er 100% i orden = masser af feedback (gerne over 100 i alle fald) - og 99% gode

Hvis du ikke har prøvet vintage ures egne salgs sider, så er det der du starter
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis du kigger efter ure skal du på salgssiderne.

Vi prøver at undgå at handelen florerer via forum...

Det er jo en del af sidens økonomi at få lidt annonceindtægter fra salg af brugte ure.

Du er altid velkommen i Nyborg hvis du vil se og snakke Omegaer.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)