jagt/nat-ur
nogen der har nogle forslag...er på udkig efter et ur det er let, solidt og som er brugbart om natten.

Og med solidt mener jeg, solidt kvalitet der kan holde til noget..da jagt ikke altid er en søndagstur i det fri....

MVH sebastian
Svar
Altså et Omega Seamaster Proff.
Tror jeg godt kunne holde til en del.
Svar
glemte lige at tilføje at det på ingen måde må give refleksion....
Svar
mit bedste bud ville være et eller andet i mat plastic, og med antirefleks behandling på crystallen... Og det betyder tit ikke særlig spændende, rent horologisk...
Måske et eller anden Casio...
Svar
et casio protrek eller protek elkler hvad det nu hedder med barometer. temp, compass og hele gøgemøjet. Skal ihvertfald selv have et til skiturene, fisketuren osv
Svar
G-Shock?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
AP ROO i rødguld og gummirem Icon_e_biggrin Vil også stå i fin farvekontrast til en Gammel Dansk bagefter...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Har selv et Rolex Seadweller, og det kan holde til ALT!
Desuden har den jo selvlysende markeringer og visere, hvis du da vælger en nyere udgave.
Hvis det er reflektionerne i forhold til jagtens succes du tænker på, tror jeg ikke du skal være så bekymret.
Jeg har i hvert fald gået med stålur (Pulsar, Omega PO, Fortis) i al den tid jeg har gået på jagt (10+ år), og har aldrig oplevet nogen ændring i adfærden hos dyrene, i forhold til mine jagtkammerater der ikke går med ur.
Svar
når jeg er på jagt bruger jeg mit Omega Dynamic Chronograf.

Det har forskellige fordele:
  • Glasset er antireflexbehandlet på begge sider og du kan se hvad klokken er fra meget skrå vinkler.

De tydelige tal og visere på den mørke baggrund gør det let at aflæse.

Kasse/lænke er matteret stål

Stopursfunktionen kan være praktisl på tryg jagter hvor man aftaler at man "står for" i fx 45 minutter - hvorefter man skal mødes på et givent sted.

Uret har den helt rigtige størrelse til formålet - stort nok, men ikke større end at det kan komme op under skjorte, flece og jakke.

Jeg har prøvet forskellige ure til jagt - Certina DS, Casio med lys i, helt almindeligt Omega Seamaster.....

Men min favorit bliver Omega Dynamic Chrone... Jeg har prøvet med både rem og lænke - og jeg foretrækker lænken fordi jeg ofte "går igennem" og så sveder man og med lænke kan uret bare vaskes, når man kommer hjem.

Ikke så mange kender det Omega - og det er jo da også lidt sjovt hvis snakken falder på ure!

vh Baun
Svar
sort, robust, antireflex-behandlet, let aflæseligt og god luminering. Et rigtig toolwatch..

İmage

Mikael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)