LYDE
Hej allesammen.

Efter at have erhvervet mig mit allerførste ur med automatik værk og fået fordøjet alle indtrykkende lidt har jeg nu et spørgsmål.
Det drejer sig om det nyerhvervede ur som er et IWC aquatimer fra 2005 ref nr 3536-02.
Er det normalt at man kan høre rotoren svinge, når man tager uret op og holder lænken fast så den ikke støjer og nærmest giver uret en "svingom" ?
Lyden er ikke forfærdelig men alligevel bekymrer det mig for ved ikke om det er meningen at det skal kunne høres.

Håber I kan hjælpe mig!

MVH

Joe
Svar
Ja det tror jeg jeg de fleste herinde kender.

Fik engang et ur retur til service fordi køber troede at uret var i stykker når han kunne høre rotoren kører rundt Icon_cool

Hvis ellers uret går rimeligt nøjagtigt, og det ellers ikke "larmer" når rotoren kører rundt, så glæd dig over et ur med sin egen "personlighed"
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Joe Skrev:Hej allesammen.

Efter at have erhvervet mig mit allerførste ur med automatik værk og fået fordøjet alle indtrykkende lidt har jeg nu et spørgsmål.
Det drejer sig om det nyerhvervede ur som er et IWC aquatimer fra 2005 ref nr 3536-02.
Er det normalt at man kan høre rotoren svinge, når man tager uret op og holder lænken fast så den ikke støjer og nærmest giver uret en "svingom" ?
Lyden er ikke forfærdelig men alligevel bekymrer det mig for ved ikke om det er meningen at det skal kunne høres.

Håber I kan hjælpe mig!

MVH

Joe

Det er det der er så fedt ved automatik ure, nyd lyden.

Søren
Svar
Icon_e_biggrin
okay tak. Nu kan jeg sove roligt igen!!!
Svar
Joe du har så også fat i den værste af slagsen nemlig et værk baseret på ETA/Valjoux 7750. Det mest "livlige" og støjende værk overhovedet. Den har i mine øre ikke den bedste lyd eller følelse, men det er jo en smagssag. Så kan godt forstå dine bekymringer.

Men alt er sikkert i skønneste orden. Det eneste der ikke må være er fornemmelsen af slør. Dvs. hvis du ryster uret vertikalt må det ikke fornemmes som om rotoren slører og fornemmes som værende løs. Det kender mange Rolex ejere sikkert til, idet det er tegn på at rotorakslen er knækket. Det sker ofte på Rolex. Og så er det afsted til service inden man splitter mere ad end hvad godt er. Men problemet er ikke velkendt på dit IWC.

/Mads
Svar
Alle ure med rotor har en tikkende optrækslyd, der dog varierer meget. Du vil opleve med dit ur (med Valjoux 7750), at det har den berømte/berygtede wobble-effekt. Det er helt normalt - og prøv en dag af sammenligne med et andet ur/værk.

# Stefan

P.S. Lækkert ur iøvrigt Icon_e_wink Hvor købte du det?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hej stefan.

Jo tak det er også en keeper skal jeg hilse og sige.
Jeg har købt det af Markus Tschopp der har <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.watches.de">www.watches.de</a><!-- w --> og jeg må sige at jeg er yderst tilfreds med hele forløbet, lige fra da jeg først henvendte mig til efter jeg havde modtaget det. Fik overnikøbet schweizisk chokolade med i pakken Icon_e_biggrin

mvh

Joe
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)