Nyt ur? Rolex Sub eller Omega speedmaster Schumacher edition
Er novice inden for urkøb, og vil ud og gøre mit første køb... Kigger på en ny Rolex Submariner, eller et Omega Speedmaster Michael Schumacher special edition.. hvilken skal jeg vælge, og hvilke fordele/ulemper er der?
Svar
Du skal vælge det ur du syntes bedst om, og det er kun dig selv der kan give svaret på det.

Begge ure er af høj kvalitet, hvor Rolex'en nok har den højeste gensalgsværdi.

MVH
Jacob
Svar
Er det kun smagssag? ikke noget konkret der taler for den ene eller den anden?

Jacob K Skrev:Du skal vælge det ur du syntes bedst om, og det er kun dig selv der kan give svaret på det.

Begge ure er af høj kvalitet, hvor Rolex'en nok har den højeste gensalgsværdi.

MVH
Jacob
Svar
eller skal jeg vælge en Seadweller???
Svar
Rolex SD er min bedste bud.. men vil selv finde en brugte en...
Svar
Er altid at give sig god tid.

Rigtig mange har Omega og Rolex på nethinden når de starter med at kigge på ure - mange holder fast ved det, men en del får øjnene op for andre lækre luksusure - JLC, IWC, Bretling, Cartier og mange andre!

Hver har de sine tilhængere af gode grunde.

Der er også mange der får øjnene op for at Vintage ure er mere spændende og giver meget mere for pengene.

Jeg er selv Omega samler og mener at Omega har en unik placering når det handler om mekaniske armbåndsure. En fantastisk kvalitet sammenlignet med prisen og en super historie.

Rolex laver super velfungerende ure, med er fantastisk godt og klassisk design. De har et fantastisk image og er helt sikkert det mest kendte og mest genkendelige luksusur du kan købe. Man betaler selvfølgelig for dette - men det er jo netop en del af ideen.

Brug et par måneder til at følge debatten her på siden. Brug søgefunktionen til at finde interessante "tråde" i forum. Der er gode informationer og mange holdninger.

Undlad ikke at kigge nærmere på hvad du kan få for pengene ved at købe Vintage - du vil blive overrasket - og 20 - 50 år gamle veldholdte ure har masser af år i sig endnu.

Her er bare et enkelt eksempel på en skøn sag i prisklassen omkring 15 K

İmage

Der er mange, mange andre Vintage ure - Omega, Rolex, Zenith, Heuer, JLC, IWC, Cartier oma.

vh Baun
Svar
er, ikke at starte - mere eller mindre samme dabat 2 steder!

vh Baun
Svar
som jeg ser det, er der ingen ulemper, det er alle super ure. prøv dem alle(læs: SD, SUB og Omega MS) føl efter i mellemgulvet. den der giver det største sug er den rette!!

Omegaen giver ikke mig noget sug, så den har jeg ikke. Men smag og behag er jo forskelligt. Nogen er til moren; og nogen er til datteren...

Gut feeling!!!!

MVH

SK

Men pas på!!!
Det kan blive en farlig(læs:dyr/tidkrævende) hobby/fascination!!! Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
/SK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)