Hvem kender et godt UR-land
Der har ofte været spurgt her på siden om vi kender en god urforretning i alle mulige lande/byer man skulle på rejse til. Nu vil jeg gerne lave den omvendte. I stedet for at planlægge rejsen først, vil jeg starte med at finde de gode ursteder. Hvor der både er et godt udvalg og priserne er behagelige. Jeg vil måske gerne finde en af de små toldfrie enklaver som Ålands-øerne eller lignende. Hvor i verden er det rigtig godt at shoppe ure. Lad mig høre jeres bud. Icon_e_biggrin
Svar
Schweiz! Og Lugano er min favoritby i den henseende. Hvis du søger på "Lugano" får du et par flere måske relevante hits.

/Bjørn.
Svar
IMHO Hongkong/ Singapore/ Japan
Svar
Lugano & Hong Kong (og generelt alle de små toldfrie stater rundt omkring Schweiz.
Svar
Hej

Når man køber i de små toldfrie stater skal man altid huske at indfortolde sine sager, både ure og andet.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Når man køber i de små toldfrie stater skal man altid huske at indfortolde sine sager, både ure og andet.

MVH Peter

Når der står "GODE" går jeg udfra at der menes stort udvalg. De små stater i kanten af Schweiz har generelt det største udvalg jeg har set, typisk større end de "fine" butikker i Munchen, London etc.

Mvh Morgan
Svar
Mit bedste tip er London! Nærmere betegnet Heathrow lufthavn, f.eks. i terminal 4. Her finder I Mappin & Webbsm som har ALT hvad du rømmer om (næsten).
De sælger til toldfrie priser, også selvom du kommer fra et EU land. Der bliver fratrukket en enorm rabat, som efter min mening er hele rejsen værd.
Jeg ringede over til dem, da jeg havde jeg ville købe et Rolex Datejust med Jubilee lænke og brillant besat skive, til konen.
Uret havde i 2005 en listepris på DKK 49.800,- i Danmark.
Jeg fik det for ca. DKK 36.500,- uden at skulle "prutte om prisen"
Billetten kostede mig en tusse og jeg fik mig en god kop kaffe på Starbucks inden flyet gik retur mod DK!
De havde en masse skønne mærker som Jaeger, IWC og alle de andre.
Da jeg senere ville have en 16610LV til mig selv (da der var længere ventetid i DK), ringede jeg derover, og blev sat på venteliste. De var så flinke at sætte mig foran alle andre, da jeg var en tilbagevendende kunde og efter ca. 1-2 uger ringede de og sagde at min Kermit lå reserveret til mig! De har en fantastisk service og gode besparelser!

Go' tur!

Philip Icon_e_biggrin
Svar
Tak for ideerne. Jeg er gået igang med at planlægge... Icon_e_biggrin
Svar
Som I kan se af en anden tråd, jeg lige har startet, så er München lufthavn (terminal 2) også et godt sted at handle nye ure - og de er netop til at handle med. Den butik jeg var i havde i hvert fald Rolex, IWC, Cartier og JLC, og der er en anden butik med en del andre mærker inklusive Breitling, Omega, Maurice Lacroix, Chronoswiss, Longiness, Baume og Mercier - og lidt flere jeg ikke lige kan huske. Jeg husker også Franfurt lufthavn som havende godt udvalg.

Angående London Heathrow, så husk, et der er flere terminaler, og terminal 4 har klart den bedste ur-shop.

/Bjørn.
Svar
BA flyver til terminal 4, og ja, det er en rigtig god urshop med venlig betjening. Hvis man forelsker sig i et ur i en af Mappin and Webb's forretning (Dette includere også Watches of Switzerland), så er de åbne overfor muligheden af at transportere uret til lufthavnen, så man kan købe det til den billige pris. Derudover kan man også godt få rabat i andre forretninger i London, hvis man nævner, at man jo kan købe uret billigere i lufthavnen. Det kræver dog, at uret forhandles i lufthavnen Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)