På jagt efter nyt ur
Hey, jeg er ny herinde (bare så i ved det.)

Jeg er på udkig efter nyt ur, og jeg har kigget lidt på Panerai Luminor Marina og et Cartier Santos 100 XL.

Jeg ved godt at urværket i Panerai'et er en del bedre end det i Cartier'et, men der er altså bare en eller anden charme over Cartier.

Lige nu render jeg rundt med et Omega Seamaster Proff. Automatic, fra 2004 i ret god stand. Jeg er villig til at sælge mit Omega, også tænkte jeg på hvor meget man kunne få for mit Omega?

Men nu kommer jeg til spørgsmålet, er der nogle herinde som har erfaring med Cartier Santos 100 XL eller Panerai Luminor Marina -
Og hvad ville i anbefale mig til at købe?

vh.
Benjamin
Svar
Jeg er nu ikke enig med dig i at værket i Paneraien er bedre end i Cartieren. Så vidt jeg ved ligger der er ok finisheret ETA 2892 i Cartieren hvilket jeg som udgangspunkt vil mene er finere end Panerais Unitas værk. Desuden er kassens finish og spændet på Cartieren også super lækker. Så rent urmæssigt går du ikke helt skævt med Cartieren selv om den måske ikke er det bedste bud på maks. "value for money".

Rent værksmæssigt er dit Omega faktisk tige så flot som Cartieren. Samme værk de to ure indeholder og finishen er også på samme niveau. Men vil du have noget nyt så sælg da Omegaen. De ligger omkring 9-9.500 kr. komplet i ok stand.

/Mads
Svar
Ja du har nok ret.
Jeg trænger bare til noget nyt.
Heldigvis ligger jeg også inde med et Omega Speedmaster Los Angeles Olympic Edition, som står som helt nyt og med boks og garanti og det hele.
Tænkte på hvor meget sådan et ville være værd?
Svar
Tag et kig på www. ebay .de - det er prisen.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)