Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Lad mig sige det på en pæn måde. Der er nok en grund til at der ikke bliver snakket ret meget Rosendahl/TK ure her på siden
ALLE kr. ligger i designet. Såvel urets som værkets finish og kvalitet vil jeg vurderer til et niveau med et 1.500 kr. Seiko (undskyld Seiko-ejere

). Om man så vil smide de ekstra kr. for navn og design er en smagssag.
Set med ursamler øjne er urene aldeles uinteressante og selv med det lille stk. tal og "gode navn" bliver det aldrig noget samlerklenodie for kendere. Dertil er navn og kvalitet simpelthen for dårligt.
Mit bedste råd er at købe et nyt/brugt Omega, Breitling, Rolex, what ever som er kendt for at lave ure og ikke glasskåle

Du får LANGT mere for pengene og uret holder værdien meget bedre.
/Mads
•
Svar: 8
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Mads Gjødesen Skrev:Lad mig sige det på en pæn måde. Der er nok en grund til at der ikke bliver snakket ret meget Rosendahl/TK ure her på siden
ALLE kr. ligger i designet. Såvel urets som værkets finish og kvalitet vil jeg vurderer til et niveau med et 1.500 kr. Seiko (undskyld Seiko-ejere
). Om man så vil smide de ekstra kr. for navn og design er en smagssag.
Set med ursamler øjne er urene aldeles uinteressante og selv med det lille stk. tal og "gode navn" bliver det aldrig noget samlerklenodie for kendere. Dertil er navn og kvalitet simpelthen for dårligt.
Mit bedste råd er at købe et nyt/brugt Omega, Breitling, Rolex, what ever som er kendt for at lave ure og ikke glasskåle
Du får LANGT mere for pengene og uret holder værdien meget bedre.
/Mads
Mange tak for svaret Mads. Ja jeg tænkte nok I ville sige noget lignende om det. Jeg fik også et svar fra en urmager der sagde at uret heller ikke ville stige i pris selvom det er unikt. Men på den anden side vidste jeg det måske også godt siden de 777 ure ikke engang er solgte endnu.
Men Omega Speedmaster eller Breitling bliver det nok.
Men tak
Emil.
•
Svar: 150
Tråde: 26
Nu kommer der jo også et Rosendahl/Henrik Fisker - ur (Aston Martin designer)
Ideen er jo god nok - men hvis dét også er en nullert rent urmæssigt, så er det virkelig en skam.
De få "navne" vi har som gør sig internationalt fortjener bedre.
...det skal lige siges at jeg hverken har set uret eller værket.
•
Ja det er spændende tiltag, men holder de samme prisniveau for det nye ur som for ""Seven" og skal de oven i købet rykke rent værkmæssigt kommer det til at koste kassen. Hvis et ur med japansk quartz værk kan koste 15 k tager de vel 40-50 k for et LE-ur med Valjoux 7750
De burde alliere sig med en kyndig urmand og få lidt fokus på selve produktets kvalitet frem for at holde det 100 % på designet hvis de vil tages seriøst inden for urverden.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
ETA 251.262 til ca 7000 - eller i deres state of art racerur MIYOTA FS20 made in Hong Kong som der står
Ikke imponerende med tanke på at man har en stor dansk designer involveret.
vh
•
Du har ret John. Det grænser op til det pinlige. Danmark er kendt for godt design og høj kvalitet. Her er der vist kun tale om godt design
De mangler i den grad at få det funktionelle aspekt og kvaliteten med. Desværre er det ikke første gang det er set, at en dansk virksomhed producerer flotte men desværre ubrugelige og ikke funktionelle produkter
/Mads
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
State-of-the-art quartz!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 170
Tråde: 31
•