vintage ur jagt i miami og guatemala city og opland
Hej, jeg skal til Miami cityi 3 dage og Guatemala ( bla. Guatemala city ) i 1 mdr. Kan man gøre en god handel nogle af stederne ? Icon_rolleyes
Svar
Jeg så engang et tvprogram hvori Florida blev omtalt som "verdens centrum for handel med brugte luksusure"

Man så bla. hvordan urhandlerne indbyrdes handlede ure til "kilopris" i store bundter.

Men om man kan gøre en god handel afhænger vist mest af om man er en god købmand - og har styr på hvad man vil have og til hvilken pris Icon_e_wink
Svar
Kender ikke noget til Guatamala, men glem alt om gode urhandler i Florida, det har allerede været diskuterer her på urforum tidligere.

Jeg har besøgt de først 50 urmagere i Florida og tilstødende stater, prisniveauet er højt, og især på vintage, de kender godt priserne, og i Florida er der mange velhavere som ikke ligefrem hjælper priserne nedaf.

Men udvalget er til gengæld stort derovre, der er rigtigt meget at se på, også i den rigtigt dyre ende, + 100000 $

Jeg ved godt at dollar kursen er lav lige nu, men sidst jeg var på de kanter var i foråret og der var kursen kun 20 øre dyrere.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Retail butikker der handler med nye og brugte ting i US er generelt *for* dyre.

Mvh Morgan
Svar
...måske lidt offtopic... men alligevel. Hvad med Las Vegas? Er det samme situation?
Svar
Hvad så med pawnshops ( pantelånsbutikker ) er der noget at hente der?
Svar
Har besøgt et hav af pawnshops i USA også i Las Vegas på jagt efter et godt tilbud.

Min erfaring er at der er 2 typer pawnshops i USA, de fleste hvor du kan købe et godt brugt kamera, en boremaskine, værktøj, et par enkelte armbånd og lidt quartzure, men ikke nogen af de dyre ure.

Den anden type pawnshops har ofte de helt dyre ure og smykker, jeg var bl.a. i en pawnshop i Las Vegas hvor der var en urmager tilknyttet butikken, de steder kender de også godt prisniveauet, og det er svært at lave en god handel.

Men prøv lykken, om ikke andet så er det sjovt og du får en oplevelse mere ud af turen - God tur Icon_e_wink
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
CFO, det er svært at gøre en god handel i Las Vegas, men det er alligevel en oplevelse at gå i Tourneau i Forum Shops (Caesars Palace) - det er en kæmpe urforretning - de har alt!
Der ligger en anden mindre urbutik i samme mall, de er til at handle med - prismæssigt - kan ikke huske navnet, men de har bl. a JLC.

Det er klart at den lave $kurs gør en forskel i pris, men når du lægger de 25% moms til, når du samme pris.

I Vegas kan derudover anbefales:

Restaurant Tao (på Venetian) - god sushi (prøv deres rolls) og god natklub

The Pure (på Caesars palace) - god natklup og flotte shows (check hvornår Pussy Cat Doll Lounge er på.)

Premium Outlet Shops - Stort Outlet Mall med alle de kendte mærker (10 min. fra the strip)

/Crook
Svar
CFO Skrev:...måske lidt offtopic... men alligevel. Hvad med Las Vegas? Er det samme situation?

Vegas er helt umuligt "deal" mæssigt. Men der er masser af flotte butikker at se på.

Mht. restauranter vil jeg nævne:

- Smith & Wollensky's - På the strip - overfor Bellagio
- The Palms - Forum Shops
- Spago's - Forum Shops

Mvh Morgan
Svar
Det er der vist heller ikke meget at sige til, nu hvor jeg tænker mig om. Med internettet er prissætningen både for nye og brugte ure blevet mere ensartet (?), så man skulle da være et skarn om man solgte sine ure under markdespris.

For så vidt ok. Så slipper man da (måske) for at købe for dyrt. Det er jo tit det der skræmmer (ærgelsen ved at have betalt mere end "sidemanden")

...sund logik også i urenes verden.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)