Lidt nyt i ur-projektet
Hej Mads.
Hvordan passer det med højden på viserstilleraksel og kronerør. Når værkerne ikke er lige høje, skal værket vel længere ind i kasse (læs væk fra glasset). Går ud fra I har lavet en værkholder der løser problemet, men hvad så på skive siden?
Lars
Svar
Hej Lars

Bjørn H har lavet en værkring der passer 100% med kassen og værket, skiven er ikke helt færdig endnu.

MVH Peter
Svar
Som Peter skriver har Bjørn lavet en ny værkring der tager højde for at værkerne ikke havde samme størrelse. Dvs. såvel kasse som værk er opmålt og derefter blev værkringens dimensioner udregnet.

Der skulle justeres lidt på skiven så det var retur til tyskland. Det går ikke så stærkt med uret men det skal nok blive færdig engang. Så længe der er skred i processen.

/Mads
Svar
Hej Peter & Mads
Tak for svar, glæder mig til at se billeder af det færdige ur.
Lars
Svar
Det er godt nok et spændende prijekt du har gang i der mads Icon_e_biggrin
Glæder mig allerede til at se det engang færdige produkt.

Hvem er i øvrigt ham Bjørn? Og kan han lave gennemsigtige case backs til alle ure?

mvh
Svar
Tillykke saa langt Mads cool kombination med tool ur og topforarbejdet luxusvaerk. Inspirerende. Basis for en limited Urup serie maaske Icon_cool ?
Svar
Hej

Jeg ville umiddelbart tro at det bliver for dyrt at lave en limited Urup serie, da jeg vil gætte på at prisen ville ende på cirka 100.000 kroner per styk, grundet alle de timer der er lagt bag projektet, men det må i jo spørge Mads om.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Jeg ville umiddelbart tro at det bliver for dyrt at lave en limited Urup serie, da jeg vil gætte på at prisen ville ende på cirka 100.000 kroner per styk, grundet alle de timer der er lagt bag projektet, men det må i jo spørge Mads om.

MVH Peter

Kan 100k gøre det? Det får man jo ikke mange arbejdstimer, kasse/skive/værk/visere/lænke og fortjeneste ud af?

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
TIl 100K bliver den nok desvaerre meget limited Icon_e_wink . Selvom det et URUP er laekkert, kan man faa meget andet ur med knapt saa stejl en afskrivningskurve
Svar
havde jeg 100K havde jeg slået til! Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)