En tur op ad Madison Avenue (IWC, AP, PP, JLC, FPJ, ALS) - nu med alle billeder
Så er det tid til lidt flere billeder - og denne gang også et par videoer, hvis det hele lykkes.

Jeg havde en god ven på besøg, som deler min interesse for ure - så vi skulle naturligvis ud og gå op ad Madison Avenue i det gode vejr i går.

Som altid skal jeg lige over Park Avenue for at komme til Madison - skønt vejr og ure forude. Hvad mere kan man ønske sig?

İmage

Vi startede hos IWC (535 Madison Ave, New York, NY 10022) med et par af de nyere varianter af de klassiske modeller

İmage

İmage

Vi kom så ned i bunden af butikken, hvor de har Pilot-urene stående. Her er lidt smagsprøver

İmage

İmage

Min ven ville gerne prøve lidt Big Pilot - og vi fik serveret et par limited editions fra Antoine Exupery serien. En stålmodel limiteret til 1.000 stk med en smuk blå skive.

İmage

Og en guldmodel, limiteret til 250 stk.

İmage

IWC manden lugtede muligheder, så han fandt også en nyligt lanceret annual calendar model frem - igen med en smuk, smuk blå skive

İmage

...som også findes i en mere klassisk udgave i guld

İmage

Vi var nu varmet op til at besøge Audemars butikken (65 E 57th St, New York, NY 10022), idet min ven gerne ville prøve Royal Oak diveren. Det fik han så også lov til.

İmage

Imens gik jeg lidt rundt og kiggede på varelageret, der som altid var ganske stort med special-editions og dyre udgaver.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Inden vi gik fik vi også lige prøvet en Offshore

İmage

Så var det ned til Patek Philippe, som ligger på en etage hos Tiffanny & Co. (Fifth Avenue and 57th Street, New York, NY 10022). Det er en smuk butik med dæmpet belysning og masser af mørkt træ. Som altid har de udstillinger af vintage modeller - i går havde de f.eks. en 2499 og en 96 liggende til beundring.

Min ven fik prøvet en 5196, som er en klassisk Calatrava.

İmage

...og en Nautilusmodel med hvid skive

İmage

Så gik vi videre til Jaeger-LeCoultre (701 Madison Ave, New York, NY 10065), hvor de rullede den røde løber ud for alvor. Vi fik vist lidt af det helt tunge skyts, som er udstillet i butikken.

Men først lidt 'standardvarer'

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Og endnu en speciel NY model af Reverso - denne gang med Brooklyn Bridge på bagsiden af et Reverso 1948

İmage

Og vi fik da prøvet et Master Control Hometime

İmage

Og nu til de tungere varer....Først et Hybris Artistica Spherotourbillon

İmage

Kan ses i funktion her

Og så lidt Minute Repeaters i hhv. platin og titanium

İmage

İmage

Og her er titanium modellen i aktion

Lige inden vi skulle gå hentede de så lige en gammel kending ud af skabet - en af de originale Amvox 2 modeller - stopuret, der startes med tryk på glasset

İmage

Så var det afsted til FP Journe (721 Madison Ave, New York, NY 10065), hvor William og Michelle tog sig godt af os. Her fik vi rørt lidt ved nogle af de tungere modeller - hvor en af den har en 'dead seconds' på bagsiden

İmage

İmage

Vi fik også set på den nye versio af hans 'Resonance' model, hvor to separate urværker er så tæt på hinanden, at de synkroniserer deres gang og dermed sikrer præcisionen af uret.

İmage

Vi fik gramset lidt på en sportsversion af Centrigraphe, som vejer 73 gram, lavet i titanium med værk af aluminium.

İmage

Efter det kig ind i en mildest talt alternativ tilgang til ure, så gik vi til sidste stop hos noget mere traditionelle Lange (785 Madison Ave, New York, NY 10065), hvor vi startede med en Richard Lange

İmage

Der blev så suppleret op med en 1815 Up and Down - og værkerne måtte sammenlignes.

İmage

Og så var det tid til et rigtigt ur - 1815 Ratrappante Perpetual Calendar....

İmage

som har et værk, der har en 'dybde', der bare er hypnotiserende at kigge på

İmage

Og det skulle jo lige prøves på...

İmage

Således mætte af oplevelser trådte vi ud i virkeligheden. Fantastisk dag med urtrolige oplevelser - og en masse gode ur-mennesker, der meget gerne ville bruge tid på os. Skønt!

Claus

Svar
Tak for en herlig reportage fra dit ur-mekka! Tænk at kunne se og prøve den slags ure blot ved en strøgtur.
JK
Svar
Der er nogle lækre sager imellem. Blandt meget andet af det du viser på billederne, synes jeg at FP Journe centrigraphe er rigtig spændende.

Hvordan er dit indryk af netop det ur?

Tak for en spændende ur-tour i NY.
Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
FineTime

http://www.finetime.dk
http://www.facebook.com/finetimedk
http://www.instagram.com/finetimedk#

Salg, bytte, køb og kommission af brugte luksus-ure
Svar
F... mig, du lever (ur)livet. Endnu engang tak for at du gider dele med os almindelige dødelige Icon_cool
Svar
Fik lige en "horologisk stå dreng" :)! Gik du med både din JLC og FP før de fandt så tunge skyts frem, eller er det ganske normalt ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(12-07-2015, 07:37 PM)FineTime /Kristopher Skrev: Der er nogle lækre sager imellem. Blandt meget andet af det du viser på billederne, synes jeg at FP Journe centrigraphe er rigtig spændende.

Hvordan er dit indryk af netop det ur?

Tak for en spændende ur-tour i NY.

Jeg er helt tosset med sport versionerne. Mest af alt p.gr. af den kompromisløse udførsel, hvor FPJ har gået efter lav vægt OG nul genveje på komplikations-siden. At samle dette ur op første gang og mærke vægten er en unik oplevelse. Når man så hører om værket i aluminium og kigger på de små detaljer med gummi på rem og urkasse, så fornemmer man hvor meget der er tænkt over tingene. Udseendet er en tilvænningssag - eller det har det været for mig. 

Læs i øvrigt Hodinkee's artikel om uret

http://www.hodinkee.com/blog/fp-journe-o...t-titanium

Claus

Svar
Jeg har sagt det før Claus....du har et kedeligt liv   Icon_e_biggrin1 Icon_blink

Selvfølgelig gas jeg bukker mig i støvet   Icon_not
Og siger wish it was me  Icon_drool Icon_drunken 

Med ønske om den ondeste optur 
Hilsen herfra  Icon_party
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(12-07-2015, 07:46 PM)jacobzimmer Skrev: Fik lige en "horologisk stå dreng" :)! Gik du med både din JLC og FP før de fandt så tunge skyts frem, eller er det ganske normalt ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Som udgangspunkt ganske normalt. Min (subjektive) oplevelse er, at serviceniveauet er ganske højt og at der sjældent er begrænsninger på hvad du må se og røre ved. Som altid bliver det bare bedre af at du stiller spørgsmål, der viser din indsigt eller begejstring. 

Du behøver heller ikke have jakkesæt eller guldur på for at blive taget alvorligt. Herovre går de allerfleste afslappet/komfortabelt klædt så butiksfolkene kan jo ikke se om du bare kigger eller om du har dit sorte Amex med. Som jeg har nævnt før, så er der også hård konkurrence om kunderne, så betjening og service er i top. 

Jeg havde JLC på armen hos JLC mens Journen var på de andre steder. Journen kaster altid et anerkendende nik af sig. 

Og så hjælper det selvfølgelig at have været der nogle gange - er stille og roligt ved at blive en del af familien flere steder. Hos FPJ var der andre på besøg som jeg har mødt flere gange til arrangementer. FPJ-folkene har på en eller anden måde fået bygget en lille 'klub-stemning' op, hvor man bare kan komme forbi til en kop kaffe uden at skulle bruge 50.000 USD ;-)

Claus

(12-07-2015, 07:46 PM)KimT Skrev: F... mig, du lever (ur)livet. Endnu engang tak for at du gider dele med os almindelige dødelige Icon_cool

Haha. Det vil jeg gøre,til det sidste sekund herovre. Det er for sjovt...og lur mig om der ikke kommer mere denne uge. Watch this space - der sker noget tirsdag aften. 

Claus

I
(12-07-2015, 09:03 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg har sagt det før Claus....du har et kedeligt liv   Icon_e_biggrin1 Icon_blink

Selvfølgelig gas jeg bukker mig i støvet   Icon_not
Og siger wish it was me  Icon_drool Icon_drunken 

Med ønske om den ondeste optur 
Hilsen herfra  Icon_party

Haha. Ja, jeg går også tidligt og skuffet i seng her aften....NOT.

Tak for de gode ønsker,

Claus

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)