service or the lack of it
Could you imagine buying a new car like a BMW-Bentley-Jaguar etc etc and waiting for up to 6 months after you gave the car to your dealer for a sevice before you got it back again.No i do not think many people would accept this kind of treatment.But watch buyers are treated like this day in day out all over the world.Ok simple watches in the lower price range do not have the same problem.But it seems to me that the more you pay for a watch the worse is the service.This is very unique i think.I mean it does not take 5 months to service a Patek Aquanaut basic caliber with no complications but that is how long i waited.I was talking to a friend of mine who happens to be a authorized IWC dealer.He told me that some times he feels ashamed to have to tell a customer who has paid 80000kr for a watch that he has to wait 3 months before he gets it back from the factory after a service.He is not the only dealer who has this problem.I think the only way to change this state of afairs is to hang these brands out on bloggs everywhere for bad service.A watch site like ours could have a list of brands and a rating on their sevice and the time it takes.Our very own black list Icon_e_biggrin Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Super indspark!

Vi skal også have nogle eksempler på firmaer, der har god og hurtigt service, så vi har noget at sammenligne med. Derved bliver det nemmere at hænge de 'sløve' firmaer ud.

/Tommy
Svar
Ja der er slet ikke tvivl om, at mange af de store urmærker giver en totalt lousy service - alt for lange servicetider. Generelt er Klarlund vel ret OK dog - men selv vore vintage urmagere, har jo travlt og leverer heller ikke lige dag til dag service Icon_e_biggrin
For de dyre mærker er det under al kritik
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis man køber et sprit nyt patek til 200k burde der følge en life time garentee, og at de stillede et ur magen til til rådighed mens uret fikset:)
Svar
Både Sinn og Seiko står meget højt i min bog, hvad angår service tider, og så får d´Herrer Poul og Peter Halse også lige en venlig hilsen herfra, da de altid har klaret opgaver omkring Omega og Breitling både hurtigt og super sikkert Icon_cool TAK Icon_exclaim

Nederst på min liste står Anonimo, som ingne vanskeligheder har ved at sende mig reklamer i tide og utide, men de har aldrig en eneste gang svaret på nogle af mine henvendelser - super skidt Icon_e_sad
De venligste hilsner, John
Svar
Ja mon ikke der meget hurtigt ville lyde 'ramaskrig' i pressen osv, hvis dyre anerkendte bilmærker ydede sådan en (mangel på) service.

Generelt er min opfattelse at især tyske urmærker er kendt for at yde god service.
F.eks Sinn, Stowa/Schauer, Marcello, Steinhart er alle små tyske firma'er, men formår (gider!) at bruge tid på at servicere sine kunder. Selvfølgelig kan der ind imellem opstå en smutter, men min erfaring er at de er meget service minded og hurtigt retter op på det igen.

Det som Willy så rigtig beskriver, er for mig en arrogance ud over alle grænser og af en eller anden grund næsten accepteret Icon_e_confused

Rolex er nok undtagelsen og yder fin service.
En hel del af de 'fine gamle mærker' kunne lære noget her IMO.
Vh AndersSC
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)