01-06-2011, 01:28 PM
Jeg har været på en lille sviptur med familien til Vesterhavet. Inden jeg drog hjemmefra i mandags, trak jeg mine ure op kl. 09.45, smækkede Sinn U1 på armen og drog glad og fro afsted
Ved hjemkomst idag kl. 12.15 tikkede alle ure lystigt afsted endnu
Mange af urene har en gangreserve på 50 timer, så det fik jeg konstateret, holder meget godt. Men min Breitling CA med modificeret ETA 7750 tikkede også stadig afsted
Måske har jeg misset noget, men umiddelbart havde jeg nok forventet, at den holdt omkring 42-44 timer i gangreserve. I stedet har uret altså holdt sig kørende i godt 50 timer - og det er da meget godt
Har nogle herindefra erfaringer med gangreserven på ETA 7750 modificerede værker ? Jeg tænker på, om Breitling blot har en god sikkerhedsmargin, og at man i praksis kan forvente en noget bedre gangreserve end specifikationerne lover, eller om jeg blot har været heldig med dette ene eksemplar ? Andre mulige forklaringer ... ?
Har nogle herindefra erfaringer med gangreserven på ETA 7750 modificerede værker ? Jeg tænker på, om Breitling blot har en god sikkerhedsmargin, og at man i praksis kan forvente en noget bedre gangreserve end specifikationerne lover, eller om jeg blot har været heldig med dette ene eksemplar ? Andre mulige forklaringer ... ?
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)