31-08-2010, 09:49 PM
|
Omega lommeur ca. 1920
|
|
31-08-2010, 10:07 PM
Jeg kan ikke helt se værknummer - men er det 33xxxxxxxx taler vi 1908 og er det 53 så ca 1915.
Det er et sølv lommeur, og skiven ser fin nok ud, også i kanten, og viserne kan udmærket være originale. En del kan handle om hvorvidt lågerne lukker og åbner pænt og tæt. Selve værket er ikke et af deres luxusværker, men jo sikkert OK. Uden det er sat i stand - ca 1.500 - 2.500 ville jeg tro, på bugten. en 1000-1500 mere hvis det er serviceret og fixet lidt op. Sikkert noget dyrere i en butik, jeg taler Ebay salg ca. vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
01-09-2010, 05:53 PM
Tak for hjælpen, John.
Min kollega vil prøve at sælge det til 2000 kr.... Men det må vel forventes at tage lidt tid? Der er vel ikke så stor interesse omkring lommeure......
01-09-2010, 07:03 PM
Jeg tror ikke det skal tage så lang tid. Problemet på ebay er jo, at sætter man minimumspris, øger man klart mulighed for ikke at få solgt, og gør man ikke, tager man risiko. Du kender jo en del storsælgere der (king et eller andet husker jeg du har købt fra). Mange af dem, lever af at sælge ure fra andre, og tager 15-20%. Du eller din kollega kunne jo høre dem, om de vil tage det ind. De sælger meget lettere end din kollega gør, hvis prisen er 2.000 kr eller 2.500.
Ellers ville jeg sætte det ind her + i DBA og Lauritz (skrev jeg virkeligt det?) med minimum 1.800 kr. Beskriv det ordentligt, det kan han godt ud fra det her, og måske kommer f.eks. Lars også lige ind. Puds sølvet så det skinder, og så de gode billeder igen. Værket er ikke det fineste, men heller ikke dårligt, en mellem kvalitet for Omega mener jeg, men det kan Lars bedre se. Det ser også ret rent ud, så med OK skive, rimeligt værk, så bør det kunne futte af til mindst 1.800 kr - uden det skal tage dagevis. Jeg kan snarere sætte for lavt end for højt vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)