Rem-tråden!
Jeg har bemærket at jeg stadig oftere læser om jeres gode og dårlige erfaringer med remme, fra et hav af producenter og forhandlere - store og små, fra alle dele af verden. (Og tak for det!)

Men i stedet for at man skal til at søge hist og her, i gamle tråde med helt andre emner, tænkte jeg at det kunne være godt med en decideret rem-tråd: En slags koncentret dose af rem-information, når man er på jagt efter en rem i en bestemt farve/størrelse/kvalitet/design etc - eller bare til inspiration! Vigtigst af alt er selvfølgelig hvem I kan anbefale - og hvem I kan fraråde at handle med.

Billeder af jeres remme og nyindkøb er selvfølgelig mere velkomne end nogensinde i denne tråd - så bring it on! Icon_e_smile
Venlig hilsen
Jesper
Svar
Vedrørende remme til Panerai.......

Købte en Toshi rem forleden. Meget dårlig kvalitet, men er håndsyet, hvilket i mine øjne er et plus. Alt for mange remme bliver syet på maskine, hvilket burde give en langt mindre pris, da bygningen af en rem bliver langt kortere end rigtigt håndværk. Bare synd han ikke benytter godt læder.

Ville selv personligt holde mig fra maskinsyede remme - dette selvfølgelig fordi håndværk betyder noget for mig.

For mig skal en læderrem kunne klare at få ture i vandet, poolen på hotellet, eller det lokale spa. Her skal remmen ikke blive mindre ved hornene, hvilket ofte er tilfældet.

Så det jeg går efter er håndværk til mine Panerai ure, hvilket jeg synes passer bedst til den type "tool" ur.

Her "handmade" ammo med "handmade" spænde:

İmage

İmage

İmage
Svar
Jeg har en håndlavet Micah (fuldtids remmager fra Paneristi) rem på vej. Det er kvalitet og kærlighed i læderform.
Skal nok poste når den ankommer (1 måneds leveringstid men han sender lidt billeder undervejs fra processen).

Ellers kommer topremme fra fx. Rob Montana og Greg Stevens. Du smider over 1000kr stykket - men de er det værd!

Til den mindre pengepung kan jeg anbefale TWK (The Watch Boys) De er (tror jeg) maskinlavede - men af fin kvalitet prisen taget i betragtning.

Den helt originale "ammo" rem finder man jo selvfølgelig hos Adeeos (Kevin) som sammen med BigB opfandt dette begreb.
Svar
Hej

Jeg har lige fået mig en rem hvor der står Toscana på spændet, som iøvrigt er indsyet, er der nogen der kender dem. Icon_question

MVH Peter
İmage
Svar
Vi har alle forskellige meninger om remme, derfor super med en tråd hvor man kan spørge ind.

Jeg har selv haft over 10 Greg Stevens remme og har kun en sort fra hans første remme tilbage. Synes ikke selv kvaliteten er god nok, især til prisen.

Man er velkommen til at sende mig en PB hvis man har spørgsmål, da jeg har været igennem de fleste flere gange. Her inkl. Kevin som jeg har haft flere af og som alle er solgte igen.

Nogle remmagere får kultstatus i USA, hvilket de lever godt af.

Torben
Svar
Hej.

Jeg har lidt forskellige remme til min Pam, 3x Heroic18, 1x Strap Culture og 1 x Kain Heritage, alle lækre remme, men min absolut favorit er Heroic18, tæt fulgt af strap Culture som også varmt kan
anbefales,så det er nok de 2 mærker jeg indtil videre holder mig til. Grunden til at jeg er glad for Heroic18 og Strap Culture er at de er meget kraftige, og det kan jeg godt lide.
İmage
İmage
Mvh Peter.
Svar
Hej

Jeg har en haj rem fra Heroic 18, og den er bare superfed, men er der nogen der kender mærket Toscana. Icon_question

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)