Først tak til Morgan, godt at nogen Patek ikke holder prisen. Så kan jeg nok få råd til et, ikke som investering men fordi jeg synes at det ligesom mangler i min samling.
Faltisk ver jeg også glad for din liste. 5070'eren var af en eller anden årsag forbigået min opmærksomhed. Det er et ur efter min smag. Men nok desværre i overkanten prismæssigt.
Jeg formulerede nok mit oprindelige spørgsmål lidt firkantet. Det var ikke min hensigt at få afklaret om ure kan være en bdere investering end andre "investeringer". Dog i finanskrisen skal der jo ikke meget til at slå diverse papirer.
Det jeg derne ville vide det er hvilke ure som I betragter som dem der holder prisen bedst. Det må gerne være noget som er trykket lidt her i krisen, men som I vil mene rejser sig igen på mellemlang eller længere sigt.
Baun du anbefaler Pre moon speedmaster. Jeg så på forgængeren før speedmaster fra Lemania. Hvad mener du on den?
Personligt vil jeg gerne have en "snoopy". Historien om den er prisværdig, og i Asien fik jeg informationer om, at der er stigende interesse netop for den model.
Jeg konkluderer at det skal være ur med rund skive stål og ikke for lille. Helst Chrono. Alt orginalt skal være der (box certifikat ejer historie og dokumentation for service).
Personligt kan jeg ikke så godt lide Nautilus.
Men I har nok ret i at det ikke er så let som amatør......så jeg må studere lidt mere
Mange tak, for indlæggene indtil videre.
Jeg har haft log in problemer, derfor halvlang pause herfra.
Jens