Flot Constellation; men lidt problematisk
Jeg vil takke alle som har bidratt til løsning på mysteriet Icon_e_smile Og spesiellt takk til Geodoc for svært god hjelp Icon_e_smile
For meg blir det litt verdiløst når det er en "franken-watch", uret er pent men jeg føler det ikke er et ordentlig ur, hvis dere forstår Icon_e_wink Jeg betalte ikke så alt for mye for uret (guldpris + litt) så det er ikke tap, men er likevel litt tap for meg, da jeg er interessert i autentiske vintage-ur, jeg får se hva jeg gjør med uret, legger det i safen og kanskje jeg får bukt det litt likevel Icon_e_smile
Svar
Jeg har ikke fått noen tilbakemelding, fra omega.ch enda. Det er snart 14 dager siden jeg sendte inn serienummeret og spørsmål om uret.
Jeg fant noen papirer fra service av uret og forlengelse av lenken fra omega i sveits. Forrige eier har betalt 1000 chf for dette i 2005.
Ser fram til å få svar fra omega Icon_e_smile
Svar
Fikk mail fra Omega museum; de stadfester at uret er autentisk og fordi den har vært til service, deres svar er at så lenge uret har en godkjennt service da er det autentisk?? Jeg har undersøkt en del selv og funnet ut at lenken er orginal omega, funnet en annen ref. med identisk lenke. Jeg er fortsatt usikker på om lenken er montert av Omega.
Svar
Hej siggen7.
Det udvikler sig til en sjov; men indviklet historie. Ur er autentisk, lænke er autentisk - men kombinationen er stadig lidt usikker.
I hvert fald er der nu ledsagende dokumenter til uret, og den form for historik er altid spændende.
Tak for at holde os opdateret.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Lenken er identisk med Omega Constellation ref. 353.7005 På det bilde jeg har er lenken montert fast i ur-kassen slik som på mitt ur.
Ref 353.7005 er fra 1973 kolleksjonen til Omega ?
Link til bilde: http://www.old-omegas.com/pics/catde73/p1011.jpg
Svar
Hei igjen
Jeg har fått oppdatert info om uret, det ble kjøpt til Norge fra Jordan i 2005, klokken skal angivelig ha vært en gave fra Saddam Hussein til en av hans offiserer. Jeg har ingen papirer som bekrefter denne historien, men bare fortellingen fra han som kjøpte den der. Det begynner å bli litt spennende nå Icon_e_smile
Svar
Stilen kunne jo passe - keep it coming
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det lyder helt vildt spændende - fortæl endelig mere i takt med at du finder ud af noget Icon_e_smile

Hilsen
NW
Svar
Uret ble kjøpt av en urmaker i Jordan som fortalte den historien, og at uret skal være spesialbestillt fra Omega. Angivelig av Saddam. Jeg synes historien er søkt, men hvem vet om det stemmer Icon_e_smile Jeg har vært i kontakt med Omega og de sier at når ref 1XX XXXX vil si lær-reim, og hvis det er integrert vil det være Ref 3XX XXXX.
Da jeg sendte serienummeret på værket til omega fikk jeg som svar at den var sendt ut som BA 154.0002/ BA 366.0819 ???
Jeg tror dette uret får bli et mysterie og at det mest sannsynlig er satt sammen av deler fra andre ur.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)