Ny på sitet og ny-forelsket...
I kan nogle tricks herinde - måske kan I også hjælpe mig!

Jeg har nu længe fyldt sparegrisen og efterhånden er der råd til drømmeuret! På trods af, at jeg nu i mange måneder har dyrket nettet i iveren for at finde ud af hvilket ur, jeg skal kaste pengene efter føler jeg mig stadig ret ny i firmaet - specielt, efter at have meldt mig ind herinde Icon_cool - og der er en del spørgsmål der trænger sig på...

Uret jeg har forelsket mig i er Tag Heuer Carrera Day-Date (CV2A10-BA0796). Vejlende koster det 26.400, men kigger man sig lidt omkring kan man finde det helt ned til 2300$ (kr13.000) på internetbutikker i USA. Siden, der giver sidstenævnte pris, hedder watchclick.com og en lignende med samme pris er jomashop.com - er det sider I kender til (med gode eller dårlige erfaringer?)?
Den garanti de kan tilbyde de steder kalder de fx "2 year watchclick-warranty", og ikke "Tag Heuer World Wide Warranty", som de beskriver i THs kataloger og på deres hjemmeside. Er det nok til at man skal holde fingrene langt væk, eller er det nøjagtig det samme som THs egen garanti (det er hvad de skriver på mail, når man spørger...)? Jeg vil jo gerne købe et ægte ur og ikke tages i rø... men omvendt er dét at spare 13K bestemt noget der tiltaler mig, da jeg i den grad ikke er en rig mand, men bare længe har sparet sammen til drømmeuret og endelig er ved at have gryn nok!

Kunne en anden ide være at købe i New York eller Florida? Turen går nemlig dertil til til sommer. Priserne dér ligger på 20K og så kan man vel forhandle sig lidt ned derfra, eller hva er jeres erfaringer?

Er der ellers nogen der kender til priserne, hvis man kører de 10 timer til Basel og selv går på indkøb i de schweiziske butikker? Det er vel også en meget hyggelig tur...

Basically vil jeg jo bare gerne have min nyforelskelse så billigt som muligt uden at brænde nallerne, hvor plat det end lyder...

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med mine mange spørgsmål

Sjulz
Svar
Velkommen Sjulz !
Det er helt reélt at du vil købe din Carrera så billigt som det nu lader sig at gøre.
Nu skal du huske at når du får varen fra den amerikanske netshop, nupper tolden den i nærmere eftersyn og du skal betale ca. kr. 150 for fortoldning + 25 % moms for resten = urets pris + fragt. Dvs. hvis dit ur (med fragt) ville koste 14K, står slutregningen på ca. 14.000 (urets pris + fragt) + 3.500 (moms 25% af dette) + 150 (fortoldningsgebyr) = Ca. 17.650.
I hvert fald under 18K.
Så, penge er der at spare alligevel.
Det at det hedder "2 year watchclick warranty" betyder kun at den her internetforretning i US tilbyder en længre garanti end loven kræver i US (producenter og sælgere klarer sig der ved at give et år). Anyway - der sker ikke de store ting i løbet af et eller to første år, og derfor er det så nemt at give de her forlængede garantier.
Uret har - mest sansynligtvis - ligeledes "Tag Heuer World Wide Warranty" - medmindre netfirmaet har købt urene på en måde at sælgeren (en AD som sælger ud af bagdørren ?) ikke giver papirer med og derved er netbixen selv nødt til at arrangere garantien... Det skal du maile dem og spørge. Amerikanske netbutikker er som regel meget hjælpsomme og svarer hurtigt.
Forresten - be´ dem at bruge FedEx or UPS, det koster måske $ 20 - 30 ekstra men hver dollar er godt investeret (du kommer udenom PostDanmarks jammerligt dårligt service og får varen bragt direkte hjemme / på arbejde / hvor du nu ellers vil).
Hvis du køber noget gennem nettet fra Nørre Snede DK eller Orange County California er stort set et fedt. Reglerne ang. retur er lidt forskellige (dem skal du også huske at spørge om), garanti lidt forskelligt (hvor ofte bruger man garanti for et nyt bedre kvalitets ur... ?) men spøjst nok er varen fra US som regel den første bag din dør.
Er du i tvivel og usikkert, er det måske en idé at købe uret for lidt mere når du ferierer i Guds Eget Land. Ikke at der vil være problemer men mere for at du kan have ro i sjælen og har muligheden for have varen i hånden + du kan altid prøve at prutte yderligere om prisen (Tag Heuer er et af de mærker som sælges i US med store rabatter contra vores listepriser). Og så har du en mulighed ved hjemmekomsten at øve god borgerskikke ved at huske at betale moms i Kastrup Icon_e_biggrin
Mine 2cents + held og lykke med projektet - hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Gå ind til en dansk forhandler og spørg om du kan få en god pris. Så er du ude over alle spekulationer.
Jan
Svar
Et langt stykke hen af vejen vil jeg holde med Jan (Camaro) - når det er sagt vil jeg indrømme at mit første rigtige ur (Omega SMP) blev købti Miami, FL i 2007 med noget der lignede 35% rabat i forhold til gældene dansk listepris, så hvis turen alligevel går "over there" ville jeg købe der! Ved en AD.
Jeg, personligt ville ikke anskaffe uret over nettet fra en shop i US, som ikke er AD.
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
I er sq stand up guys! Tak for vældigt brugbare svar! Jeg glæder mig som en lille mis til at få fingrene i uret - nu skal jeg bare tænke på, hvordan det kommer til at ske!
Tak for hjælpen!
Sjulz
Svar
Jeg ville også først kontakte en dansk forhandler og se hvad du kan handle dig frem til.

Citat:Et langt stykke hen af vejen vil jeg holde med Jan (Camaro) - når det er sagt vil jeg indrømme at mit første rigtige ur (Omega SMP) blev købti Miami, FL i 2007 med noget der lignede 35% rabat i forhold til gældene dansk listepris, så hvis turen alligevel går "over there" ville jeg købe der! Ved en AD.
Jeg, personligt ville ikke anskaffe uret over nettet fra en shop i US, som ikke er AD.

Mit først rigtige ur (Omega Seamaster America's Cup) blev købr ved dansk forhandler nyt med alle papir og boxe med 36% rabat i forhold til gældende dansk listepris.
Men jeg er jo også vestjyde Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)