Mit nye Sinn U1 SDR og vis mig dit Sinn ur?
hannover_dk Skrev:
Submersible Skrev:Ja det er det samme stål.

Super svært at ridse, så det holder uret i top tilstand....
Hvad hedder det stål - ud over Ubåds stål som jeg ikke kender. Er der nogen der kan en betegnelse i numre?

Lars Us kasse er absolut super - Hvad har du for en rem på den sort kransede Submersible?
vh

Ja, jeg kan oplyse følgende:

”Rustfrit stål, som tilsættes mangan og molybdæn”. Hårdere og mere korrosionsbestandig end rustfri AISI 316L. Jeg har også et lille skema. Søger man på werkstoffnummerét(fx 1.3813), får man blandingsforholdene(også på engelsk) Icon_e_wink .

Werkstoffnummer-------Kurzname
1.3813 X 40 Mn Cr N 19
1.3952 X 2 Cr Ni Mo N 18-14-3
1.3964 X 2 Cr Ni Mn Mo N Nb 21-16-5-3
1.3974 X 2 Cr Ni Mn Mo N Nb 23-17-6-3

Mvh Clubman
Svar
Både urkasse og lynette er i ubådsstål, men det er kun lynetten som er tegimenteret/ridsefast.

Den er superflot med sort lynette, gad vide om man skulle tage forskud på sin sp opsparing Icon_rolleyes

Thomas
Svar
Seamus Skrev:Både urkasse og lynette er i ubådsstål, men det er kun lynetten som er tegimenteret/ridsefast.

Den er superflot med sort lynette, gad vide om man skulle tage forskud på sin sp opsparing Icon_rolleyes

Thomas

Synes faktisk det ser bedre ud med den sorte krans - og bare meget frækt med de hvide tal på kransen.

Ved godt det kan få ridser, men havde engang et Sinn U1 som fik en tur over støbejernsristerne på vores gaskomfur. Ikke en ridse, men et hak i den ene side. Så det er svært at ridse........

Så det er værd at købe - koster lidt over 7500 kr. leveret fra England.......
Svar
Så vidt jeg ved er det ikke kun lynetten der er ridsefast.
Mener at tegimenteringen på resten af uret kun er omkring en 100 vickers lavere en den coating der sidder på glasset. øvrigt ret interessant at de har formået at lave noget så hårdt. Mener faktisk at det kun er Bremont der formår at "owne" SInn hvad angår hårdhed. Men ja ridsefrit og ridsefrit er vel et vidt begreb. Jeg har da formået at ridse safir-glasset på mit gamle IWC 3536 i en 10-hestes og det er jo også "ridsefrit".

Nå det var en afstikker. SINDSYGT lækkert ur. Tillykke med det. Jeg er enig i at det sorte giver lidt ekstra kant, men ville så sandelig ikke gå af vejen for den "almindelige" Icon_e_biggrin
Svar
Hej

Jeg synes at den oprindelige Sinn U1 er den pæneste i serien, også mere speciel end U2, på grund af U1erens ubåds markeringeringer. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg vil give Peter ret, U1 i første udgaven er den pæneste.( har selv haft to) Jeg synes den sorte krans giver et Plastic fantastic udseende,med mindre man kommer tæt på. Måske de bare skulle have lavet indlægget i kransen sort ?
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
İmage
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Hej Christian

Det var billedet af den flotteste Sinn i U serien, men bare min mening. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)