Auktion
Kongens ur er så vidt jeg husker med mongram bagpå og er vist nok også tidligere verificeret, så den er sikkert god nok - men jeg har ikke re-checket

Dem på ebay er også OK - slut ref kan sagtens være - eller skal på samme ur - være ens - serienummer er forskelligt

Om den der ikke er afsluttet er med original eller re-dialet skive er svært at sige - men den bliver nok dyr - jeg tror ikke du får det store ud af at byde 1000 $

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jens Fisker Skrev:
Bjarne Skrev:Havde uret tilhørt en Amerikansk præsident, paven, eller en kendt rocksanger eller skuespiller, så ville uret have en anden historie og kunne få en helt andet pris hjem, hvis en havde Elvis gamle ur til salg, så ville uret ikke betyde det store, men prisen ville blive høj grundet historien.

Jeg er enig i, at George W. Bush' Timex en skønne dag vil blive solgt for et astronomisk beløb, men jeg tror altså du (I) undervurderer det royale touch.
Men det er jo let nok at sidde her og gætte, og spille eksperter... Vi bliver alle meget klogere om godt en uges tid ;o)

Så spiller jeg lige "klog". Det ur går ikke under DKK 100.000.-!

Jeg giver nemlig Jens Fisker ret!
Svar
Speedy Skrev:
Jens Fisker Skrev:
Bjarne Skrev:Havde uret tilhørt en Amerikansk præsident, paven, eller en kendt rocksanger eller skuespiller, så ville uret have en anden historie og kunne få en helt andet pris hjem, hvis en havde Elvis gamle ur til salg, så ville uret ikke betyde det store, men prisen ville blive høj grundet historien.

Jeg er enig i, at George W. Bush' Timex en skønne dag vil blive solgt for et astronomisk beløb, men jeg tror altså du (I) undervurderer det royale touch.
Men det er jo let nok at sidde her og gætte, og spille eksperter... Vi bliver alle meget klogere om godt en uges tid ;o)

Så spiller jeg lige "klog". Det ur går ikke under DKK 100.000.-!

Jeg giver nemlig Jens Fisker ret!
Yes - det tror jeg også
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Iflg. Antiquorum's hjemmeside blev uret ikke solgt, måske fordi det ikke opnåede minimumspris?
Svar
Det har du nok ret i, altså at det ikke nåede mindsteprisen.

Nogen der ved om de priser man kan er er + salær, fragt mv?

Der er da et par lot med priser hvor jeg gerne havde være med hvis det er incl!
Svar
Speedy Skrev:Det har du nok ret i, altså at det ikke nåede mindsteprisen.

Nogen der ved om de priser man kan er er + salær, fragt mv?

Der er da et par lot med priser hvor jeg gerne havde være med hvis det er incl!

Som forudset var der ikke den store interesse for konge uret. Det opnåede ikke mindste prisen. Nu aner jeg ikke hvad mindsteprisen og vi ved jo ikke hvor langt uret blev budt op. Så umuligt at vurdere hvordan interessen var for uret. Men den har jo ikke været vild og blodig eftersom det ikke blev solgt.

Priserne som fremgår i kataloget er inkl. købersalær men ex. forsendelse.

Jeg syntes ikke der var de store overraskelser på auktionen. Det sjoveste var Ayrton Sennas Sub G/S som gik for 36.000 CHF. Præcis som vi skrev om appelerer kendtes ure mere til mængden end en tidliger dansk konge.

/Mads
Svar
Når priserne er incl. salær syntes jeg egentlig at der var et par speedmaster der gik i fornuftige priser. Flightmasterne også i "rimelige" 22-24K.

Har ikke kigget så meget på de øvrige priser, men var det ikke som forventet uden den mani der var på Omegamania??
Svar
at Omega priserne lægger sig noget under Omegamania - men noget over hvad de blev handlet til for 3-4 år siden. Det tror jeg.

På de mere jævne auktioner - Lauritz mv. mener jeg at Constellations er blevet ca 20% dyrere over 2-3 år. Der er blevet mere øje for specialmodeller - Memomatic, Flightmaster, Seamaster Chronografer og Speedmaster (men det har der vist hele tiden været) selvfølgelig.

Mere almindelige Omegaer: Seamaster, Genéve osv. i god stand er også rykket 20% - men det syner jo ikke af så meget fordi priserne stadig er ret lave.

Sjovt nok synes jeg at nyere Seamastere ofte går op så man ligesågodt kunne have købt et nyt over nettet! Det må være nogen der ikke sætter sig ind i det, men blot sammenligner med butiksprisen!

vh Baun
Svar
Giver Baun ret. Omegamania har haft en synergi på Omegapriserne. Omend ikke at priserne er på niveau med auktionen, så er de steget 10-100 % afhængigt af modellerne i forhold til før Omegamania. De populære modeller (Speedy pre pro/moon, Ploprof, sjældne guld/platin NOS Constallations, ect.) er steget kraftigt mens den bløde mellemvare er steget 10-20 %. Men når et ur koster 2-3 k syner 10-20 % stigning jo ikke alverden som Baun også skriver.

Antiquorums auktion i går viser samme tendens. Men sammenligner man direkte med Omegamania var der mange scoops igår.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)