Hamilton?
Hej alle,

Jeg er lige begyndt at interessere mig for ure, og skal derfor have skaffet mig et pænt ur, som samtidig ligger i en fornuftig prisklasse.

Jeg har kigget på flg.:
[url]"http://www.amazon.com/Hamilton-American-Jazzmaster-Stainless-H32515135/dp/B000XV1U1O/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=watches&qid=1203696137&sr=1-1">http://www.amazon.com/Hamilton-American ... 137&sr=1-1[/url]

Det ligger i den prisklasse jeg har tænkt mig, ca. 2000-2500kr. (og så told & moms oveni)

Jeg havde ellers helt brændt mig varm på Omega's Seamaster, men det ligger lige i overkanten til mit studenterbudget. Icon_smil

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber I kan svare på. Jeg har kigget lidt rundt omkring, og har fået et "generelt" indblik i hvordan de forskellige urværker virker, men det er jo ikke bare sådan lige, når der er det ene, det andet, og det tredje af slagsen. Icon_smil

Er Hamilton et respekteret mærke? Har set at det bliver lavet af Swatch, hvilken klasseopdeling ligger det i?

Er der nogle alternativer som også ligger i den samme prisklasse? (plus/minus $100)

Hvordan er det nu lige med automatisk og Quartz? Quartz kører så vidt som jeg forstår på batteri og derved er der ikke så meget urværk ved det. Til gengæld så har jeg læst at det skulle være nemmere at vedligeholde, altså det er kun batteriet der skal udskiftes engang imellem? Har samtidig læst at det automatiske skal serviceres en gang hvert 2.-3. år, og det ikke er helt billigt?

Det var nok det hele for nu.

På forhånd tak for svarene!
Svar
Rigtige mænd går med mekansike ure - quarts er til damer Icon_e_smile (sådan er holdningen vist her på forumet.)

Quarts er mest præcist - og skal bare ha skiftet batteri - indtil de går i stykker, så smides de ud - generelt.

Automatik skal ha lidt olie hvert 5-10 år. Man ge gør ikke noget ved dem, og alligevel holder de tiden fornuftigt.

Hammilton er et gammelt mærke som er nyopstået. Så vidt jeg kan se her med ETA værk - som er fra Swatch som du er inde på - og det er nok et af de par stykker der er mest anvendt i alle mekansike ure i den prisklasse hvis de er fra Schweiz. Et solidt værk. Prisen sikkert rimelig - pa på vis det er fra uden for Eu hvor du løber ind i told/moms problematik når det kommer hjem

Se alternativt efter Certina DS podium i samme prisklasse - også value for money

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det værste du kan gøre er at købe et Hammilton eller Certina, hvis det er et Omega du bedst kan lide!

Prøv at give dig god tid - og se hvad du kan finde brugt til de penge du har - saml evt. en tusse mere. Prøv også at kigge på Vintage ure - altså gamle ure - her får du afgjort mest for pengene - og i pæn stand holder en Vintage Omega nemt 50 - 100 år mere selvom det allerede har fx 40-50 år på bagen!

Men god tid.... så ender du mugligvis på noget helt andet end der hvor du startede, men køb med hjertet.

Der er mange super gode mærker. Omega har sine fodele og tilhængere. Andre mærker har sine fordele og tilhængere.

Hold dig til et ur med mekanisk værk - hvis du fortsat har en smule interesse for ure om nogen tid, vil du sansynligvis fortryde et quarts ur-køb!

Nyere Omegaer med automatisk værk kan købes fra ca 7 K og op!

Vintage i flot stand fra ca 3 K - måske 500 mere med Automatisk værk!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det værste du kan gøre er at købe et Hammilton eller Certina, hvis det er et Omega du bedst kan lide!

Prøv at give dig god tid - o
Den kan jeg også være helt enig i. Dog må man sige, at et urkøb sjældent bliver ens sidste - og hvis man har 3000 kr og VIL ha nyt, så skal man ikke nøjes med mobilen som ur medens der går et par år. Icon_e_smile
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mange tak for svarene!

Tja, nu skal jeg til USA i næste måned og bo hos en jeg kender derovre. Så kunne det jo være at man skulle tage et Omega med hjem -- man kan vel altid skrabe penge sammen, det er vel bare et spørgsmål om hvor mange måneder man skal leve af havregrød. Icon_e_wink
Svar
Man kunne høre min bankkonto skrige da jeg trykkede bestil, men nu er jeg den glade ejer af et:
Omega Men's Seamaster Watch #2262.50.00 -- altså om et par uger Icon_e_smile
Svar
Lækkert ur, har det selv, bare i 41 mm og automatic udgaven.

Tillykke!
Svar
Et sidste spørgsmål -- jeg har et håndled på 18cm (målbånd hele vejen rundt om håndleddet), skal jeg have uret justeret ?
Svar
Hej

Så skal der tages 3 eller 4 led af lænken og så passer det.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)