Brand of the week Chronoswiss
Chronoswiss is the brainchild of Gerd Rudiger Lang a German watchmaker who is quite unique and very respected .
His watches are known for their special design elements such as onion winders and fantastic skeletonized movements . This brand have many great craftsmen working with them including the master engraver and guillocheur Jochen Benzinger .
Their calibers are based on ETA-Marvin-Enicar or Dubois Depraz . But all calibers are so heavly modified , that in the industry they are considerd to be inhouse .
They have won so many awards for their watches world wide that i cannot list them here .
Their most well known models are the Opus- Chronoscope -Tora and the Timemaster series . Mr Lang runs his factory with a iron hand , and he is a fanatic concerning the quality of the watches that leave his small factory .
They have quite a following , and sell watches all around the world . Not all of their watches hold their prices well . But many of their watches become collector pieces before they have left the factory .
They have a very special design that does not appeal to everyone . But i respect them as a high quality brand who make very intresting watches , that deserve a closer look . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Og så må de ikke forveksles med "chrograph swiss" som er en betegnelse brugt på en mængde, ofte knaststyrede billigere kronografer, fra flere forskellige fabrikker i en lang periode vel ca 1945 til 1970
Venlig hilsen
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har fulgt Chronoswiss en del år og det er bestemt kvalitet hele vejen igennem. Hr Lang er en højt respekteret urmager og har selv en meget stor samling chronografer og også viden om dem. Mener at han var leder af serviceafdelingen hos Heuer, inden han startede Chronoswiss.
Nok fordi en del Chronoswiss ure ser lidt specielle ur, er der begrænset marked for dem. Lidt ærgeligt, for de er fede på sin helt egen måde.

Gerd-Rüdiger Lang har i en alder af 69 år solgt Chronoswiss til et yngre par fra Schweiz, men skal stadig fungerer som en slags konsulent.
Lang's datter Natalie, som også er uddannet urmager var ventet som efterfølger, men har fået 3 børn og er vistnok ikke tilknyttet Chronoswiss mere.

PS Willy, det er en fin ide du har fået med dine små gennemgang af urfirmaer Icon_e_smile
Vh AndersSC
Svar
Sprinter Skrev:Jeg har fulgt Chronoswiss en del år og det er bestemt kvalitet hele vejen igennem. Hr Lang er en højt respekteret urmager og har selv en meget stor samling chronografer og også viden om dem. Mener at han var leder af serviceafdelingen hos Heuer, inden han startede Chronoswiss.
Nok fordi en del Chronoswiss ure ser lidt specielle ur, er der begrænset marked for dem. Lidt ærgeligt, for de er fede på sin helt egen måde.

Gerd-Rüdiger Lang har i en alder af 69 år solgt Chronoswiss til et yngre par fra Schweiz, men skal stadig fungerer som en slags konsulent.
Lang's datter Natalie, som også er uddannet urmager var ventet som efterfølger, men har fået 3 børn og er vistnok ikke tilknyttet Chronoswiss mere.

PS Willy, det er en fin ide du har fået med dine små gennemgang af urfirmaer Icon_e_smile
Thank you Sprinter . And it is a good thing that people like you can update some of the brands history for us all . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
İmage

Hej Wily, tak for din gennemgang af denne ur fabrik, med nogle endog meget smukke ure.
Jeg fandt et flot eksemplar på nettet, som her viser hvor smukt et design de kan lave.
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)