Opfriske et ur!?
Hvordan opfrisker eller "shiner" i jeres ure op? Kan man ved hjælp af simple midler polere swirls eller små hairlines/ridser væk fra både børstede og blank polerede kasser og lænker? jeg har nemlig et par gamle og et par billigere ure som trænger til en tur, hvor det ikke imho kan forsvare sig økonomisk at sende dem til polering hos urmager så tænker at "gøre" det selv, hvis der er et par forslag derude!?
Simon Hedegaard
Svar
Hedegaard Skrev:Hvordan opfrisker eller "shiner" i jeres ure op? Kan man ved hjælp af simple midler polere swirls eller små hairlines/ridser væk fra både børstede og blank polerede kasser og lænker? jeg har nemlig et par gamle og et par billigere ure som trænger til en tur, hvor det ikke imho kan forsvare sig økonomisk at sende dem til polering hos urmager så tænker at "gøre" det selv, hvis der er et par forslag derude!?

Nu arbejder jeg på en skole hvor vi har en guldsmede linje og her er der jo dagligt polering af diverse smykker og ur-lænker (bliver det også til ind i mellem), men de skifter helt klart fra deres originale look, hvor der kan være matte overflader blandet sammen med blankpolerede overflader og det går fløjten vil jeg mene, hvis man selv forsøger sig. Det vil i hvertfald kræve at man har skilt noget fra hinanden eller også skal man have adgang til de forskellige poler-maskiner, som bruges indenfor branchen.

Vi har godt nok micromaskiner hvor der kan anbringes forskellige små "dimser" til polering, men det vil stadig ikke løse problemet helt, så skal det matche det originale, så er der ingen let og billig udvej efter min mening.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
At pleje eller opfriske sit ur, har været genstand for flere overvejelser i tråden: "Hvad koster det at få et ur pudset op?"

Der kan også være inspiration, at hente hos Watch-Tools.de: Watch tools for Cleaning and testing !

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Jeg lavede engang denne guide (bruger stadig samme metode, på alle mine ure).

Måske du kan bruge den til inspiration: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=11995" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=2&t=11995</a><!-- l -->
Svar
Super... og takker, så har jeg lidt læsning til søndag Icon_e_biggrin og når jeg kommer så langt at det skal praktiseres på urene bliver der jo selvfølgelig lige smidt et par før og efter billeder ud Icon_e_biggrin
Simon Hedegaard
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)