Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Mit gl. guld-stål Sub fra -91 som var på 24/7 fra 93 til 2005 tog ikke skade af at jeg spillede golf hele tiden den gang, gik på banen og skød en kasse eller to .357 magnum patroner (holder revolveren med begge hænder), dykkede, kørte havetraktor / græsslåmaskine ikke at glemme de et-par daglige koldbøtter. Uret var i højeste grad den daglig beater og det blev aldrig efterset. Men det gik upåklageligt.
Jeg ville dog ikke udsætte alle ure for den slags behandling. Et sirligt og skrøbeligt dress Watch ville (måske) protestere.
Fornuft og forsigtige brugsprøver før man giver det fuld gas - ligesom med alt i verden.
Et ur, man skulle bekymre sig på den mode... not my cup of tea.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
•
Svar: 1,464
Tråde: 49
Modtaget Likes: 266 i 154 svar
Givet Likes: 118
(21-11-2017, 07:33 PM)TioMalo Skrev: Mit gl. guld-stål Sub fra -91 som var på 24/7 fra 93 til 2005 tog ikke skade af at jeg spillede golf hele tiden den gang, gik på banen og skød en kasse eller to .357 magnum patroner (holder revolveren med begge hænder), dykkede, kørte havetraktor / græsslåmaskine ikke at glemme de et-par daglige koldbøtter. Uret var i højeste grad den daglig beater og det blev aldrig efterset. Men det gik upåklageligt.
Jeg ville dog ikke udsætte alle ure for den slags behandling. Et sirligt og skrøbeligt dress Watch ville (måske) protestere.
Fornuft og forsigtige brugsprøver før man giver det fuld gas - ligesom med alt i verden.
Et ur, man skulle bekymre sig på den mode... not my cup of tea.
Vh. John
Det sagde Klarlund også om mit datejust fra 1968.
Rolex er nok en af de få mekansike ure, der kan tåle mange kraftige rystelser. En del af værkets dele er jo ret tykke frem for en del af de finere ETA værker har ret tynde dele i værket.
Ellers Ball watches lavede nogle moddeler som de bad trommeslager Eric Singer fra Kiss om at teste. Så han har testet dem en del og de tåler også en del.
•
Svar: 1,937
Tråde: 101
Modtaget Likes: 408 i 207 svar
Givet Likes: 110
Jeg bruger også mine Rolex'er til det hele, stort set som John (TioMalo) plus at de kommer med i sauna og efterfølgende i Kattegat. Ja, også på denne årstid - jeg var en tur i tidligere i dag. Decideret dress har jeg ikke meget af, men de få, jeg har, bliver ikke udsat for så meget i og med, at jeg hverken hopper i bølgen blå, slår græs eller drøner rundt på min cykel, når jeg har jakkesæt på.
/Bjørn
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Tænk på hvad murerarbejdsmanden udsatte sit automatiske mekaniske ur for. Det som nævnes i denne tråd er ikke noget at bekymre sig om men mindre det er ridser og skrammer der kan irritere. Den med golf-sporten tror jeg ikke et sekund på.
Lyt til fagmanden og køb det ur han anbefaler til dit brug.
P.N.
•
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,716
Helt enig med P.N
Det holder til alt du smider i hovedet på det,
Skal det endelig smaders så giv det til ham her.
https://m.youtube.com/watch?v=YG9UvvZ68Cs
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•