Kan et tool ur blive for "pænt"?
[quote="willy"]I think the word Tool means price in some ways.But it depends on how rich you are.

For mig har prisen intet at sig mht om jeg syntes et ur tilhører tool kategorien eller ej!!

Om jeg så vil bruge et dyrt ur som tool værktøj, ja det er så en anden sag..

Mvh Henrik
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
willy Skrev:I think the word Tool means price in some ways.But it depends on how rich you are.I mean if you have loads of money what is there to stop you using a AP offshore as your hard use watch.Today we watch freaks think always about resale and not many use their watches for what they were made for.Watch brands know this and their finish on dive watches etc is more suited to dress watches.Look at Rolex the sub i was issued with in the english military does not look much like the modern sub.We nearly all use these watches today as a combination of dress and tool.I mean who buys a fucking ugly watch to wear daily? I cannot see a big difference between the Orient and Omega except the price and quality.I think however there are watches that can take wear and tear better than others and still look good.Sinn is a good example i think.And let us not forget Casio Icon_e_wink I think we all know how hard it is to sell a watch today that is covered with hacks and sratches.We look at it and move on to the next watch for sale.So maybe Tool is just another word for a watch you cannot sell Icon_sign Willy

Udmærket pointe!
Svar
Et tool ur er et ur som har et erhvervsmæssig funktion, f.eks. dykkerure eller flyverure. De kan være meget billige eller ekstrem dyre.... Tool ure i ædelmetal er skudt helt ved siden af, så ja, et tool ur kan blive for pænt....
Svar
Claus Tukjær Skrev:Et tool ur er et ur som har et erhvervsmæssig funktion, f.eks. dykkerure eller flyverure. De kan være meget billige eller ekstrem dyre.... Tool ure i ædelmetal er skudt helt ved siden af, så ja, et tool ur kan blive for pænt....

Og jeg siger nej Icon_e_biggrin1 ... Hehe sjov lille tråd denne her Icon_e_biggrin1

Når alt kommer til alt , er det vel individuelt om et tool ur kan blive for pænt..
Hvorfor skulle en pilot eksempelvis ikke kunne vælge et "pænt" toolur til hans erverv? I min verden ville det da være perfekt Icon_e_biggrin1
Personligt er jeg selv til de lidt mere rå tool ure, så forstår egentlig godt din pointe Claus.. Men måske syntes jeg den er lidt snæversynede (ikke personligt ment! Icon_e_wink )

Hvis vi omskriver dette til biler, er der også mange der syntes at en rigtig 4hjulstrækker er en gammel landrover eller jeep.. Og at de morderne 4hjulstrækker som Q7, X5 og ligende ikke har noget at gøre med en rigtig 4hjulstrækker, men det mener jeg nu det har.. Og hvorfor skulle de ikke have det, fordi de er dyrere?, fordi de er luxus biler?,fordi de er lavet af andre materialer, fordi folk ikke bruger den på plovmarken eller i skoven?

Men dette her bliver vi nok aldrig enige om.. og er det ikke herligt Icon_love

Mvh Henrik A
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Begge ure er desk-divers - som 99% alle "dykkerure" bruges som. Jeg ville helt klart vælge Omegaen - langt flottere skive, krans og markeringer + de skønne broad arrow visere.
Alene lænken med de blanke - og i mine øjne i øvrigt usmukke i tool sammenhæng - link striber - får orient til i den grad at være desk-diver. Den type lænker er for mig faktisk mindst lige så meget morfar som et 35 mm gammelt vintage ur. Jeg ville bytte den ud til gummi omgående, men igen rent smag og behag.

Det behøves ikke diskvalificere at det er desk-divers, for det mener jeg som nævnt at den type næsen alle bruges som - og til prisen, er der givet masser af ur i orient -Det er faktisk ganske imponerende.
(og masser af glas hvis man er vild med tykt tungt glas er den jo det sikre valg - hvor mange har lige smadret et almindeligt safirglas under dykning eller ved skrivebordet - og er helium ventilerne ikke en slags "brian-spoilers" - designed for looks - not for purpose? Icon_e_biggrin1 )
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
@ Henrik A

De nye off-roadere, Q7 osv osv er jo luksus 4-hjuls trækkere som hører til i byen. De kan klare mere off-road end en rigtig bil, men en deciderede off-roader bliver de aldrig i mine øjne. De er ikke lavet med henblik på farer rundt i skoven eller bjerg skråninger. (Det skal så siges det er min opfattelse og kan ikke dokumentere det).

Men som du siger, visse ting bliver man aldrig enige om Icon_e_wink
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
Ahh en Q7 klare mere off road kørsel end en almindelig person bil alene ud fra frihøjden,hvordan disse biler klare sig i de omgivelser er lidt forskelligt alt efter hvilke model vi taler om,men det er en anden snak så vi kan bare være enige om at være uenige Icon_e_wink

All ure kan vel bruges/siges at være tool ure hvis vi tager alle fag i verden inden under tool,
uden helt at vide det vil jeg tror at begrebet er opstået for at kunne dele urene lidt op,ellers er alt jo også dress eller beater alt efter pengenpungen (som willy er inde på),fordi man jo i virkeligheden kan bruge alle slags ure til alle slags formål og det er vel endelig kun os tosser som har et "behov" for at dele urene op på denne måde,det gør det jo også nemmere at forklare hvorfor et ikke er nok Icon_e_biggrin1

Jeg har prøvet at skulle have tre "slags" ure til alt efter hvilke lejlighed jeg skulle bruge uret det virkede ikke for mig med de mønter jeg vil kaste i det,
nu køber jeg et dykkerur som skal bruges til alle de lejligheder hvor jeg mener min beater passer ind Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)