Svar: 128
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Helt enig i at det vist er en af mange kinesiske tourbillon’er til en brøkdel af prisen på de schweiziske. Mig bekendt er der også en del kinesiske ure som bruger ordet ’tourbillon’ i modelnavnet, men hvor der reelt ikke er nogen fungerende tourbillon. Om det omtalte ur hører til den kategori skal jeg ikke gøre mig klog på.
For de fleste der interesserer sig for ure har disse kinesiske ure nok ikke den store interesse. Derfor er det sikkert også meget begrænset hvor mange herinde der har erfaring med mærket.
•
Svar: 537
Tråde: 34
Du kan læse mere o, tourous tourbillon på følgende link. Bemærk ligeledes at der ikke findes service centre i europa, men at uret skal sendes tilbage til Kina, hvis der er rekalmationer på det. Som det allerede fremgår af andre indlæg benytter uret samme værk som væsentligt billigere alternativer på ebay, så de ville nok være et kig værd også.
[url]"http://209.85.129.132/search?q=cache:dm4IamPNTI8J:forums.watchuseek.com/showthread.php%3Ft%3D104753+tourous+tourbillon&cd=3&hl=da&ct=clnk&client=firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;">http://209.85.129.132/search?q=cache:dm ... =firefox-a[/url]
•
Svar: 955
Tråde: 58
Disse kineser-tourbillon´er er rigtige tourbilloner. Jeg har både set den klassiske med 2 broer, og sågar flyvende. Kvaliteten af disse ure og værker er ikke det vilde, det er som en skrabet ETA. De koster ikke så meget, typisk en 5-10k i stål.
En tourbillon er som sådan ikke specielt kompliceret, det der gør at de rigtigt dyre mærkers koster mange penge, er at de laves i hånden. F.eks tager det en hel uges håndarbejde bare at polere 1 bro, i GP berømte 3 bro´s tourbillon.
Der findes mange kina-ure der ligner tourbillon, da man laver hul i skiven så man kan se balancen, men de laver også rigtige tourbilloner.
Danske Inex har lavet nogle ure med kineser-tourbillon, så måske kan de servicere. Den danske urmagerskole lavede chronometer-certificering på disse ure.
•
Svar: 8
Tråde: 1
Hej og tak for velkomsten.
Det var lige de råd jeg søgte efter. netop for ikke at købe noget som syner af mere end det er.
Takker for svarene, så vil jeg forsætte søgningen efter et andet ur.
M.v.h Ghiblicup
•