Rådgivning vedr. ny-køb af dyrt ur.
Hej alle ur-kyndige derude.

Jeg skal ud og købe mig et nyt ur, men har aldrig tidligere købt et ur i denne prisklasse (18.500,-)

spørgsmålet er om priserne på sådanne dyre ure er til forhandling eller om de er fastlagte?

Hvordan gør/håndterer i et nykøb af et ur til mange penge (det er det for mig..)

Håber i kan/vil hjælpe mig med nogle input..

Mvh

Phra
Svar
Hej, som udgangspunkt kan man jo altid gøre et forsøg med et _REALISTISK_ bud i nærheden af den udbudte pris, som oftest kan man jo finde en løsning der er tilfredsstillende for begge parter.
Grunden til jeg fremhæver realistisk, er at der ofte kommer bud på ure der ligger så latterligt at ihvertfald jeg bare sletter mailen eller SMS eller hvordan der nu bliver budt.
Lad mig tage et eksempel, jeg havde for nyligt et AP ROO til salg for 79.900 Kr, og der var ikke mindre end 3 mennesker der bød mig 50.000, sådan noget gider jeg ikke spilde min tid med.
Jeg har af og til slået 500-1000 kroner af på ure i den prisklasse du nævner her. Det afhænger dog meget af om den udbudte pris er fair, nogle folk sætter deres ure lavt for et hurtigt salg, og dermed skal man ikke regne med der er meget at komme efter, andre derimod sætter dem lidt højere, så der kan godt være lidt at hente.

I bund og grund ender salgsprisen dog ofte på tæt på det samme beløb. Udbud og efterspørgsel når det er bedst Icon_e_biggrin
Svar
jeg vil gerne påpege at prisen er 18.500,- i butikken.

Og det er nyprisen i en butik jeg gerne vil høre om den er til forhandling..
tak for svarene:)
Svar
Generelt, så bør man kunne forhandle sig til en besparelse på 10-15% i en forretning - med mindre uret er på udsalg, eller andet specielt gør sig gældende mht pris, service- eller grantiydelser m.v.

Det er lidt vanskeligt at hjælpe dig helt konkret med en pris på uret, da du ikke har fortalt, hvilket ur, som du har kig på Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
hej. Jeg vil så lige skrive hvilket ur det drejer sig om..

Breitling Colt GMT
Black Dial Bracelet
A32350-308

pris 18.500

tak til i hjælpsomme sjæle derude.
Svar
Et alternativ til at købe helt nyt kunne også være at finde et lettere brugt ur i flot stand. Her på siden (<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vintageure.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.vintageure.dk</a><!-- w -->) er der flere Breitling ure til salg - bl.a. en hvidskivet SuperOcean til en fin pris.

Hvis du holder fast i at købe nyt, så har <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.urvaerket.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.urvaerket.dk</a><!-- w --> en Colt til lidt over 15.000 DKR. Det burde en forhandler kunne matche - men det kan du jo forhøre dig om Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg ville kigge på chrono24.com hvis jeg var dig. Der bør du kunne opnå en rimelig besparelse - specielt hvis du køber brugt.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
phra Skrev:Og det er nyprisen i en butik jeg gerne vil høre om den er til forhandling..

Det har været oppe før her, og som jeg altid svarer - helt på linie med Tomcat27's svar - så mener jeg, at det er helt rimeligt, at man forhandler pris på enhver vare man køber til en vis værdi i en specialforretning. Du kan selvfølgelig ikke gå i et stormagasin og regne med at kunne handle på en skjorte til 499 kr eller et ur til 998. Men en habit hos din lokale tøjmand, der måske kender dit mål og din smag og ved du kommer jævnligt, en bil, et hus, et ur ud over det sædvanlige, eller andet tilsvarende bør handles. Når du først har besluttet dig for at købe (og ikke før), bør du handle, være realistisk, kende markedet, og være forberedt på at gå, hvis sælger ikke kan eller vil matche dit realistiske bud. Hvis du prøver flere sælgere, og ingen vil matche dit bud er det nok ikke realistisk, og du har bare spildt sælgernes tid (jvf Tomcat27)

Som et eksempel på det modsatte med en dårlig sælger vil jeg lige nævne en episode fra omkring ½ siden i USA. Jeg lignede måske ikke en, der kunne finde på at købe et Lange&Söhne, men han havde knap nok fået det frem fra udstillingsvinduet, før han bemærkede at price-taggen desværre var forkert, for der vil lige kommet nye (og lidt højere priser). Hvis jeg havde muligheden kunne jeg rent faktisk godt finde på at købe et så dyrt ur, men har gjorde det da i hvert fald helt klart, at det ikke var hos ham det i så fald skulle foregå.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)