En nybegynder har brug for hjælp
Hey.
Jeg har lige købt en Omega Speedmaster Automatic Blue cart versionen hos swisswatchtrade.com. Den var også til salg her på siden. Jeg kunne ikke stå for prisen og den blå farve Icon_e_biggrin, og da jeg så at Thor Ottesen var en Good Guy inde i forummet tog jeg chancen.

Mit spørgsmål til jer som ved så meget. Hvad er det egentligt for et ur jeg synes det er meget svært at finde informationer omkring det? Er der nogen af jer som ved noget om det, eller er der nogen som kender steder jeg kan læse om det?

mvh. wohoo81
Svar
Yep Thor er kendt som good guy.

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe så meget. Det er i alle fald en automat er jeg overbevist om - reduced også kaldet - fra omkring 1988 tror jeg - med kaliber 1143. Der har været diskussion om den også fandtes som en Schumacher (michael) version med hans navn på skiven, men de som har været fremme mener jeg har være falske.
Din ser fin nok ud som blue cart reduced. Der er lavet en del special version mildest talt af speedmaster, herunder af den mindre version. En del foretrækker nok den originale manuelle proff model - eller full size automatic som BA versionen, men det kan du jo springe op og falde ned på.

Kaliber 1143 (hvis jeg har ret i min formodning om den uden at se billeder og serie nummer) er en automatisk lagkage kronograf baseret på ETA 2992 2A med et kronograf modul fra D&D påsat

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for informationen Hannover.

Jeg havde på fornemmelsen, at det ikke var den mest eftertragtede model, hvilket også prisen afspejlede, men til gengæld er jeg igang med min omegainteresse.
Jeg har luret en del på forummet her og min interesse er bestemt ikke blevet mindre. Glæder mig til at lede efter andre ure.

Wohoo81
Svar
wohoo81 Skrev:Tak for informationen Hannover.

Jeg havde på fornemmelsen, at det ikke var den mest eftertragtede model, hvilket også prisen afspejlede, men til gengæld er jeg igang med min omegainteresse.
Jeg har luret en del på forummet her og min interesse er bestemt ikke blevet mindre. Glæder mig til at lede efter andre ure.

Wohoo81
Farlig interesse - men SJOV - og du har jo der et ur som ikke alle andre har på armen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)