Glæden ved en "nyerhvervelse"
Vi har af og til talt om det. Hvad er det der giver et kick....

Eller bare "Hvad er glæden ved at erhverve et "nyt" ur"?

Lad mig skitsere:
  • Jeg har et stykke tid haft et godt øje til et Omega Constellation som var til salg på nettet, men man kan jo ikke blive ved....
    Så en dag fik jeg solgt et ur og jeg var (i anden anledning) i kontakt med ejeren af omtalte Constellation!
    Vi snakker om det og får handlet - jeg ved det er et super ur!
    Jeg henter uret - og det er bare alt det jeg kunne tænke mig - og lidt til. Super!
    Uret er med papirer, men uden box...
    Jeg finder den rette box - og det spiller
    Der er et Originalt Vintage spænde på uret, men remmen er ikke noget særligt - omend ny
    Jeg har lige erhvervet en NOS Original Vintage rem - og den matcher det ur

Nu håber jeg at i hvert fald nogen kan se hvad jeg mener med Glæden ved en "Nyerhvervelse" - og få sættet samlet.

Man er bare oppe og køre sådan en week-end, man kan ikke tænke på ret meget andet ret længe af gangen. For mig er det specielt ved Vintage, man kan jo ikke bare gå ind og købe sådan et sæt...

Hvad giver dig "Glæde ved en nyerhvervelse" og hvorfor? Nyt eller Vintage. Dyrt eller mere rimeligt: Hvad giver glæden?

İmage
İmage
İmage

Nå - jeg fik da også klippet hækken indimellem - og spist lidt god mad!

vh Baun
Svar
Selv om du har mange juveler i ur-kassen, så synes jeg, at dén du her viser, dén er noget helt specielt ! At den så har en god historie og en konkret arbejdsindsats (finde rem, box m.v.) tilknyttet sin "eksistens" hos dig, det synes jeg kun konsoliderer urets særstatus Icon_e_wink

Glæde ved nyerhvervelse ? Indtil nu, så har min største glæde ved nyerhvervelse været, at anskaffe mig min MM300. Samtlige mine spørgsmålstegn til urets design, værk og historie blev besvaret ved ankomsten af uret, og dén "forståelse", som jeg har fået for førnævnte punkter, giver mig en hel særlig fornemmelse i kroppen når jeg bærer uret. Jeg har selv stået for at sætte urkasse og lænke i optisk god stand, og det gør også noget for min glæde ved uret.

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Det er et interessant og omfattende spørgsmål, du rejser, Baun. Jeg er sikker på, at svarene vil være meget forskellige fra samler til samler i dette forum.
Når jeg er på jagt efter et ur, så er det (for det meste) efter grundig research. Jeg ved, hvad jeg gerne vil have til at supplere samlingen med. Normalt har jeg læst meget om uret og undersøgt prisniveauet grundigt. Her må man jo sige, at vores hobbys udvikling og høje niveau bygger på internettets utrolige muligheder.
Jeg får den samme glæde ved at få en gammel Jaeger leCoultre fra 1949 i prima stand som en ny AP til mange gange prisen.
Glæden afhænger ikke af omkostningerne. Det er når researchen lykkes, og jeg finder der "rigtige" ur, at glæden er størst. Særligt festligt kan den personlige kontakt med sælger gøre handelen. Det er utrolig dejligt, hvis man er på god talefod face to face, via telefon eller blot e-mail.
Som sagt vil der være mange meninger om dette spørgsmål. Jeg tror aldrig, jeg kommer til at skrive: "Jeg har X kroner, hvilket ur skal jeg nu købe". Dertil har jeg alt for mange ønsker Icon_smil
Jens-Kristian
Svar
..
Svar
den opfylder helt kravet Samler - For at være værd at samle, skal ting ikke bare kunne købes i en hver butik.
En EVA TRIO pande er vel ikke samlerværdig , men god at have.
Det du viser er ikke noget alle bare kan købe og dermed - samlerværdigt - FLOT
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)