Afstemning: Hvilket ur passer remmen bedst til ?
Seiko Tuna Can
Seiko Orange Samurai
Ollech & Wajs pilotur
Seiko SBDD001
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 19-07-2955

Hvor passer remmen bedst ?
Jeg synes det er sjovt at lege med form, funktion og udtryk - og også gerne at bryde med gængse skrevne og uskrevne normer og regler i dén henseende.

Tanken med stikninger har været, at de passer til indeksmarkeringerne, som ofte er hvide. Den sorte kant på remmen står sig godt til en sort skive, en bezel eller sort skrift på en hvid skive m.m. Den brune farve er valgt ud fra betragtningen, at stål og sort godt må finde sammen "i midten" - og det forestiller jeg mig er brun Icon_e_confused Remmens tykkelse er 4mm, så den passer til "svulstige" ure og personer Icon_redface

I min verden, der behøver en rem ikke "kun" at understøtte uret - den kan også "spille op" til uret, være en modsætning til uret. Dog, skal det hele tiden balanceres, så det er en helhed. Det kan man jo altid diskutere, hvornår er lykkedes eller ikke. I sidste ende, så er det nok en personlig smagssag - og det foretrækker jeg så klart, frem for "normen", "plejer" eller "siger kodeks" Icon_e_wink At andre vælger anderledes end jeg, det synes jeg kun er godt. Jeg vil gerne takke for alle indlæg. Særligt for de, som ligger langt fra mine egne holdninger - det er de som jeg lærer mest af Icon_e_smile

Fra starten af, der syntes jeg bedst om matchet mellem rem og SBDD001. De to enheder stod i modsætning til hinanden, men at læderremmen ikke umiddelbart hørte til en diver, det syntes jeg stemte godt overens med SBDD001, da denne diver, er et af Seikos mest tydelige eksempler på en diver, hvor man har tænkt mere form end funktion Icon_e_confusedDvs, at det æstetiske udtryk indeholder en både visuel og designmæssig modsætning - og det synes jeg er lidt sjovt ... sorry, nørdet Icon_redface

Som tråden er skredet frem, så er jeg naturligvis faldet for folkestemningen, og synes nu at remmen står sig umådeligt godt til piloturet. Det er en helhed, og Makitas påpegning af lighed i farve mellem rem, skindjakke og -hue har kun gjort dette match tydeligere for mig - tak for ordene, Makita Icon_e_wink

For mig, der viser ovenstående, at forskellige udgangspunkter godt kan mødes, forenes og udvikle sig ... det har det i hvert fald gjort for mig Icon_e_smile

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Helt klart på piloturet, læderrem passer generelt ikke til et dykkerur.

Mvh.
Allan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)