IWC Aquatimer GST
Kære læsere,

Jeg har længe med stor interesse og fornøjelse - samt med inspiration til følge - fulgt med i kommunikationen her på sitet. Nu vil jeg være aktivt med.

Jeg skal have udbygget min beskedne samling. I den sammenhæng er jeg på udkig efter en klassiker; såvel i historien som i design. For tiden er min interesse forbeholdt diver-segmentet.

Jeg er helt pjattet med IWCs Aguatimer GST cirka 2000. Jeg vil sætte pris på Jeres indtryk af dette ur i forhold til det "klassiske" aspekt, dets kvalitet, mm. Billedmateriale modtages med kyshånd. På forhånd tak. God dag til Jer læsere!
Svar
Den kan du roligt købe hvis du finder en, på lænke, gummirem eller velcrorem er det et utroligt behageligt ur at have på.

Jeg har lidt billeder liggende Her det er titanium udgaven.

De mest eftersøgte modeller er med tritium skiver og af de 3 modeller der findes, hvid skive med guldmarkører og stålkasse, sort skive og stålkasse og sort skive med titanium kasse, så er den hvide den mest sjældne, dernæst stål osv.

Thomas
Svar
Velkommen til amk.
Som Thomas skriver, er Aquatimer GST et meget populært samlerur. Det har ref. nr. 3536, og hvis du søger på det nummer i forummet, får du rigtig mange hits. Uret er et populært emne at diskutere. Det er gedigen IWC kvalitet.

Her er f.eks. en hvid version i stål:

http://www.chrono24.com/de/search/index....mresults=4

Jens-Kristian
Svar
Tak for Jeres indlæg. Har googlet lidt på sagen. Mit udgangspunkt er dog, at jeg er mest interesseret i titatium-udgaven. Den er bare mest cool.

Også tak for de fine billeder. Hvad skal en sådan sag koste i dag -i titatium? Hvordan mon kvaliteten er sammenlignet med dets "bror" i Rolex - submariner (som vel har nogenlunde samme udtryk og historie - dog længere)?

Jeg hører selvsagt også gerne fra øvrige brugere, som har personlig erfaring med dette ur.
Svar
Mon ikke du kan få en titaniumversion for ca. 20.000 kr. afhængig af stand og tilbehør.

IWC cal. 37524, som er en modificeret ETA 2892-A2, er meget driftsikker. Om den er lige så driftsikkert som Rolex cal. 3135, er der andre i dette forum, som kan svare meget bedre på Icon_smil

Jens-Kristian
Svar
Tak for dit input JK. 20.000 DKR er umiddelbart også min vurdering i forhold til hvad der må smides på bordet for dette piece.

Stålversionen har skiftevist blanke led på lænken og blanktpoleret kasse - ikke? Spørgsmålet kan måske lyde dumt, men må bare afdække om stålversionen er lavet i tegimenteret stål, som altså kan ligne titaniumversionen.

Hvor på sitet søger jeg specifikt efter indlæg vedr. denne model?

På forhånd tak.
Svar
Mig bekendt er tegimentering en teknologi udviklet i samarbejde mellem sinn og damasko, så jeg tror ikke at IWC bruger denne, men måske en anden form for hærdning, nogen der ved det?

Thomas
Svar
Brug funktionen "Søg" øverst på siden. Hvis du skriver 3536 får du p.t. 133 hits. Hvis du skriver 3536 og titanium får du 17.

Det er mange gode oplysninger at hente.

Det er der også på IWCs eget forum. http://www.iwc.ch

Moderatoren der, Michael Friedberg, har skrevet en interessant artikel om udviklingen af AT
http://www.iwcforum.com/Articles/2004/HistoryText.html

Jens-Kristian
Svar
Tak for Jeres indlæg! Jeg slubrer pt. samtlige posts på sitet i mig. Det med stor vellyst.

Hav en god aften.
Svar
Jeg kan godt forstå at du har kastet din kærlighed på dette ur. Fantastisk flot ur! Og flotte billeder Seamus har af det.

/TS
When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)