IWC fly
Vil lige dele en sjov oplevelse (ikke haha-sjov, men bare sån lidt hyggelig).

Var ude og spille en meget seriøs serie 5 kamp her i weekenden. Vejret var regnfuldt og det var egentlig en hård kamp.

Da kampen bliver fløjtet af, humper jeg mod omklædningsrummet (læs: ølkassen) - jeg hører pludselig en let brummen og kigger op. Kan se at der er et fly på vej ind over banen - jo tættere det kommer på, jo mere går det op for mig, at det er en propelbasker - da den flyver over mig, kan jeg se at der står "IWC" med store bogstaver under venstre vinge!!

Er der nogen der ved om IWC i denne forbindelse er det samme IWC som i urmærket? Nogen der evt. kender historien bag flyet/flyene hvis der er flere....?

//Mikkel
-Breitling Navitimer World
-Korsbek Oceaneer
-Rolex Datejust (1601)
Svar
Næppe noget med ure.

Fly skal være mærket med nationalitet - ex Danmark hedder OY.

Derudover skal de have en kode der identificerer det enkelte fly - i de fleste lande tre bogstaver, ex OY SUR kunne være (er) et Dansk fly.

Kan der med andre ord have stået OY-IWC eller IWC med andre bogstaver inden

Et andet gæt (og OK det kan jo også ha været IWC som ure der har reklameret) kunne være den international hval kommision International Whale Commision som nemlig forkorter sig IWC som evt havde et overvågningsfly forbi din række 5 kamp (måske i Kløvermarken) det lyder måske mere sandsynligt, da kendingsmærkerne for landet normalt sidder på kroppen foran halen på flyet

Nå jeg ved det slet ikke, bare et gæt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Da jeg landede i Aalborg søndag aften stod det der Icon_e_biggrin
Med store IWC bogstaver ovenpå højre vinge og jeg mener også på siden. Vi kunne ikke se under den så om det har været malet på venstre vinde nedenunder.

Jeg mener at kunne huske at have set flyet før i forbindelse med en IWC reklame -
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
IWC (og det er urfirmaet) har i mange år brugt det gamle Junkers fly JU-52 til reklameformål.

Det kan bl.a. ses her:

http://www.dorotheen.de/fly/ju.htm

Jens-Kristian
Svar
JK Skrev:IWC (og det er urfirmaet) har i mange år brugt det gamle Junkers fly JU-52 til reklameformål.

Det kan bl.a. ses her:

http://www.dorotheen.de/fly/ju.htm

Jens-Kristian
Jamen så var det jo dem - fint fly
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)