Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
erikj Skrev:Hvad havde du tænkt på Willy?
Nye ure eller vintageure?
Gå i dybden med værk, kasse, lænke osv? Eller fokusere på historien - f.eks. det pågældende urs eget og hvordan det i øvrigt passer ind i den horologiske udvikling?
Eller noget helt tredje?
Skal det være et ur man ejer eller noget man har set og måske alligevel ved noget om?
Ideen er god - Your toughts please 
Hi Erikj we have a lot of watch experts on this site . And many of them will have more knowledge about particular watches than myself .
So i thought just to do a introduction to a watch and hope for feedback from members of this site . I thought about starting with well known watches like the Rolex Sub - Omega Speedmaster etc etc , and then moving on to lesser known watches .
It would be nice to include classic vintage watches , but to be honest i would prefere if i had someone with real knowledge in this field to help me .
I will start next week , so any help will be much appreciated . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 35
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Wiily, så er jeg med - og vil gerne komme med inputs hvor jeg kan - altså der hvor jeg ved noget om et bestemt ur. Jeg vil dog foreslå at der startes med et relativt kendt ur - hvor der ikke i forvejen er skrevet mange hundrede sider - som er tilfældet med Rolex Sub og Omega Speedy. Hvad med f.eks. Universal Polerouter (og Polarouter)! Hvorfor hyrede man Gerald Genta til at tegne kassen? Havde SAS (flyselskabet), virkelig brug for et specielt ur til at flyve over Nordpolen eller var det marketingsgøgl?
Man kunne også se på Omega Seamaster - udvikling, hvorfor ville Omega have et vandtæt ur, varianter og så videre..
Misforstå mig ikke - de to du nævner er da de mest ikoniske ure man kan forestille - men også dem, hvor der er ikke er megen mulighed for at skrive noget nyt sammenhængende om..
Mvh Erik
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
erikj Skrev:Hej Wiily, så er jeg med - og vil gerne komme med inputs hvor jeg kan - altså der hvor jeg ved noget om et bestemt ur. Jeg vil dog foreslå at der startes med et relativt kendt ur - hvor der ikke i forvejen er skrevet mange hundrede sider - som er tilfældet med Rolex Sub og Omega Speedy. Hvad med f.eks. Universal Polerouter (og Polarouter)! Hvorfor hyrede man Gerald Genta til at tegne kassen? Havde SAS (flyselskabet), virkelig brug for et specielt ur til at flyve over Nordpolen eller var det marketingsgøgl?
Man kunne også se på Omega Seamaster - udvikling, hvorfor ville Omega have et vandtæt ur, varianter og så videre..
Misforstå mig ikke - de to du nævner er da de mest ikoniske ure man kan forestille - men også dem, hvor der er ikke er megen mulighed for at skrive noget nyt sammenhængende om..
Mvh Erik
Lots of good ideas there Erikj , and i am very pleased you will help . Lets talk more about it on PB . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•