Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Der er faktisk meget få urtosser! Dette forum har pt 334 tilmeldte brugere. Urforum har knap 3000 tilmeldte brugere, men der er kun 175 personer, som har skrevet mere end 100 indlæg. Der er helt sikkert et meget stort overlap mellem de to fora, så jeg vil mene, der formentlig højst er et par hundrede aktive urnørder i landet.
Derfor er det ikke så mærkeligt, at man sjældent støder på én. Jeg har ofte spurgt interesseret til et ualmindeligt ur. Ni gange ud af ti har den pågældende kun det ene ur og interesserer sig ikke for horologi.
Jeg har derfor ikke kunnet finde noget mønster i "urtosse-ure".
Jens-Kristian
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Jeg synes godt nok også det kniber med at finde ur-tosser andre steder end herinde.
Ofte oplever jeg at de mennesker jer omgiver mig med ikke aner hvad et Panerai er og et Rolex, kan de godt genkende, men det vil ikke sige dem noget videre.
Når jeg fortæller at der er ofret et større beløb til mine ure, så fatter de ikke hvad jeg har gang i og ser det som noget latterligt.
Har endnu ikke mødt nogen ur-tosse ur ud over dem der er herinde.
Min gode ven er dog begyndt at få lidt interesse for ure og de mennesker der kommer forbi efter en rem i ny og næ er jo også ur-tosser i et eller andet omfang.
Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 1,401
Tråde: 60
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg plejer at sige, at jeg har det med ure, som kvinder har det med sko. Nåe... svarer de fleste så.
Casio G-shock
Seiko 5
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
Den er meget god - den med kvinder og sko. Jeg har nu også noget med sko..
Jeg bemærker så godt som altid både folks valg af ur og valg af sko!
En gang i mellen undersøger jeg opmærksomhedsgraden hos mine omgivelser, ved at have et nyt ur på ugen igennem.
Selv om jeg arbejder på en arbejdsplads, hvor men egentlig ikke må gå med ur, er det yderst sjældent, at nogen bemærker noget!
•
Svar: 98
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hmm, jah den er faktisk lidt svær..
Personligt vil jeg mere betegne mig som ur-interesseret..
Men mht. mærker, så har jeg tænkt lidt på Baume et Mercier?
jeg vil da umiddelbart sige at det heller ikke er et mærke som man ser hver dag? eller skyder jeg helt ved siden af set fra horologiens synspunkt?
Hilsen
Rune
Ure samlet in-house
- Rolex Milgauss ref. 116400GV
Magrette Regattare Vintage Brass
Casio Edifice ref. EF-309 7A
Rolex Datajust ref. 116233
•
Svar: 339
Tråde: 25
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
de urtosser jeg har mødt kom alle 3 med ure af forskelige mærker og størrelser , i hver sin kuffert
og selv om de var urtossede , var de vældig flinke og kunne tale om alt muligt andet også .
udover det tænker jeg også at en med de dyre/kendte mærker går op i ure , hvis han har brugt pengene på det.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
jk Skrev:Der er faktisk meget få urtosser! Dette forum har pt 334 tilmeldte brugere. Urforum har knap 3000 tilmeldte brugere, men der er kun 175 personer, som har skrevet mere end 100 indlæg. Der er helt sikkert et meget stort overlap mellem de to fora, så jeg vil mene, der formentlig højst er et par hundrede aktive urnørder i landet.
Derfor er det ikke så mærkeligt, at man sjældent støder på én. Jeg har ofte spurgt interesseret til et ualmindeligt ur. Ni gange ud af ti har den pågældende kun det ene ur og interesserer sig ikke for horologi.
Jeg har derfor ikke kunnet finde noget mønster i "urtosse-ure".
Jens-Kristian
Men når man ser mængden af (Vintage og nyere brugte) ure der omsættes hos handlere og på auktionere må der alligevel være mange flere "intereserede" derude. Om det gør dem til urtosser ved jeg ikke.
vh Baun
•