Perfektionist eller bare sindssyg?
baun Skrev:Nu bliver urene jo ikke nødvendigvis mere perfekte (men mere unikke) af at være "hand made" tværtimod faktisk.

vh Baun

Enig baun men du kan vist som jeg også godt komme i tanke om nogle ure som er meget hand made og i en kvalitet som må betegnes som perfekt,
de koster så også bare meget mere end hvad +10 måske lige dækker over (ret beset et meget vidt begreb)

Jeg tror slet ikke det perfekt ur er lavet det ville kræve at personen som lavede uret sagde det er 100% perfekt
og intet menneske på kloden kunne finde en fejl på det,det har jeg svært ved at tror kan lade sig gøre.

Og at forlange at et ur til +10 skal være perfekt ud fra de løsninger der er valgt mener jeg er meget naivt,
når jeg kigger på min kammerats orange POer som han gav 22k for fra nyt tør jeg slet ikke tænke på hvad det er i mener han kunne forlange
og hvad han så reelt fik Icon_e_surprised
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Man kan også spørge på en anden måde:

Hvilke fejl "uperfekte" ting er du parat til at acceptere på et ganske almindeligt automatisk ur til 10 K?

skæve index? - nej vel
Klatter på skiven? - nej vel
fejl i slibning? - nej vel
?
?
?

jeg kan ikke komme i tanke om noget. jeg kan acceptere et satndard ETA værk men det skal stadig virke perfekt +- 10 sek pr døgn og 45 timers gangreserbe osv.

vh baun
Svar
For mig er det mere spørgsmålet om de løsninger der er valgt i mine øjne passer til det som uret koster altså den gode gamle value for money,
tager jeg udgangspunkt i min kammerats POer til 22k så er måden lynetten er lavet på bare for billig og uret er slet ikke den slags penge værd,
taler vi som brugt købmener jeg at en POer købt til i mellem 10-15k i pæn stand på mange måder er et OK køb.

Der er jo ikke tale om at vi siger god for uret er direkte dårligt samlet eller ikke linier op på den ene eller anden måde den slags laver maskiner nemt til meget små penge,men man skal jo heller ikke være blind for at man også i mange tilfælde betaler for navnet og de penge får man jo ikke ur for.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
David.H Skrev:eller om logoet på kronen vender op når kronen er skruet i.
Tjo - småfejl kan der vel altid være, men den med kronen vil jeg ikke kalde en fejl. Jeg tror ikke det ville være muligt at han en rolex krone linet helt præcist op når kronen var skuret ind - mod sine pakninger, og efter nogen brug, ville pakningen sikkert give sig en anelse, og så ville kronen ikke "line up" - så der vil jeg tilråde lidt indlæggelse :)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)