Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Nu har jeg langt om længe fundet mit mærke og vil gerne den vej, så det store spørgsmål er om jeg holde mig til de mekaniske eller der er plads til et af Breitlings superquartz ure.
Min usikkerhed er kommet ud af rygter, hvilket jeg normalt ikke lader mig påvirke af, men er der problemer med batteri, krone, sekundviser der ikke justerer sig præcis, batteri der bliver for varmt osv.
Jeg er vild med designet på uret og det kraftige display er suverænt, men gider ikke noget der er smukt udenpå, men syg indeni og kan det virkelig passe at Breitling har skudt sig selv i foden med denne model eller har det slet ikke noget på sig.
Håber der sidder nogen med info og de så også gider smide et par kommentarer omkring denne model, hvis man ved noget.
På forhånd tak.
Michael
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Her lige et link til uret
https://www.breitling.com/en/models/prof...ckpit-b50/
Der er pænt med udgaver af uret, men har svært ved at vurderer om det nogensinde blev særlig populært.
•
Svar: 4,381
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,101 i 1,070 svar
Givet Likes: 2,254
Cockpit B50 er et ur, jeg har været MEGET fristet af !!
Men da havde jeg mit Aerospace, som jeg var rigtig glad for - jeg lurede dog på, om Claus satte prisen ned til mellem 30-35K og så havde jeg nok nappet den !
Jeg er ikke så nervøs for batterilevetiden - ville sagtens kunne leve med at skulle lade det op en gang hver eller hver anden uge !
Men nu er det så ikke længere aktuelt - jeg synes dog stadig, at det er et vildt flot ur !!
Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Tak for svar Peter
Hvordan med dine overvejelser omkring uret dengang, var du bekymret over batteriet og holdbarheden ikke mindst.
•
(03-09-2017, 09:46 PM)Miwes Skrev: Tak for svar Peter
Hvordan med dine overvejelser omkring uret dengang, var du bekymret over batteriet og holdbarheden ikke mindst.
Jeg vil indrømme, at jeg da overvejede hele konceptet med at skulle lade uret op med jævne mellemrum - men jeg var ikke bekymret over det, blot om jeg kunne vænne mig til det. Men vi er jo alle forskellige og jeg skal da indrømme, at det er dejligt at have et ur som Aerospace, hvor batterilevetiden tælles i år i stedet for i uger
Men jeg har også et Garmin Fenix 3, som jeg går meget med og det skal lades op hvert 2-3 uger alt efter hvor meget jeg bruger gps og det har jeg aldrig opfattet som et problem.
Der har dog været en del dårlige anmeldelser af uret, med tekniske problemer, kronen der faldt af osv. osv., men det var de første modeller og de skavanker blev ordnet ved, at Breitling opdaterede urene og skiftede dele osv. ud for egen regning.
Så jeg har egentlig aldrig rigtigt været bekymret mht kvalitet og holdbarhed - bevares der var noget med, at urets batteri havde en levetid på så og så mange opladninger, men sådan er det jo med elektronik i dag. Din computers batteri og harddisk har også en begrænset levetid, hvorefter man skifter det eller køber nyt.
Jeg opfattede ikke et potentielt batteriskift på uret hvert 5. år som meget anderledes end et service på et mekanisk ur hvert 5-7 år, for at være ærlig
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Du har ret Peter og den med service er noteret
•
/Peter
•
Jeg blev overrasket over hvor mange udgaver de har lavet af uret.
|