Hvad skal man gøre når.
(06-08-2017, 04:55 PM)HG Skrev: En ting som jeg pt. kigger på er smartwatches  Icon_e_confused Har fået lyst til at prøve et Apple watch serie 2 eller et Tag Heuer modular 45. Jeg tøver dog en hel del, da teknikken bliver bedre år for år - og hvornår skal man "springe" på?? Men syntes at det er smart det som de kan og det trikker en gadget nørd som mig  Icon_cool  Men nu må jeg se  Icon_blink

Bruger regelmæssigt et Apple Watch, Series 2. Ganske sjovt. Har ikke meget med et ur at gøre, men er klart en fed gadget.

Hold dog lige hesten en måneds tid - der er begyndt at dukke rygter op om en opdatering i September se bla.

http://appleinsider.com/articles/17/08/0...orm-factor

Det lyder også til at Apple Pay er på vej til DK, som vil give dig lidt mere funktionalitet i uret.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • HG
Svar
Tak for info, og netop det der gør det svært er at hvert/andet år kommer der en model som kan mere mht alt.
Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen
Svar
haha. Ja, det er rigtigt. Tror bare du skal tage springet.

Alternativt, så venter du til september og køber så et brugt Series 2 endnu billigere. Det er altså en solid gadget.

Kræver dog også en iPhone for at få den fulde funktionalitet - det skal man ikke glemme!!

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
For mig er der to ting i interessen. Den ene er, at have nogle ure at vælge mellem; nogen gange skifter jeg dagligt eller endda et par gange om dagen, og andre gange kan jeg gå en uge med det samme ur. Det kan måske ikke kaldes en egentlig interesse, lige så lidt som det er en skointeresse at have mange par sko at vælge mellem. Og så alligevel, for det er også en interesse for hatte, at jeg vel har en snes stykker. Det er måske bare en glæde ved ure? I hvert fald er den del ikke spor svingende for mig. Siden jeg købte mit andet "rigtige" ur, har jeg glædet mig over at kunne vælge og skifte.

Den anden interesse er søgningen efter det næste; overvejelsen om hvad det skal være, ny/brugt, skal noget i bytte, og i så fald hvad. Og den interesse har været meget svingende, nogle år har jeg vel været på en fire, fem handler, andre ingen. Det er et år siden jeg sidst handlede, og det er pt kun et sted i baghovedet, at noget måske er i gære. Sådan har jeg haft det før, og så glæder jeg mig som sagt bare over boksens indhold.

Og så er der jo også muligheden at kaste sig over noget andet. I den tid med status quo i urboksen har jeg f.eks. fået tilføjet et par Mont Blanc til samlingen, så jeg nu har disse tre, som alle er lidt specielle - en kuglepen og en rollerball i massivt sølv, og en rollerball i en særlig udgave:

İmage

De er alle tre købt fordelagtigt, hhv på udsalg og ebay.

/Bjørn
[-]
  • cfnissen
Svar
Alt kan sælges blot prisen er realistisk.
Svar
Heldigvis er det dog kun når vi skal herfra,
Vi alle angiveligt skal står over for den samme dommer.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
uha - ser jeg nogle hard hitters der vakler i troen?

breaking news: det gør jeg også fra tid til anden ;)

Min erfaring er dog at interessen altid kommer igen, hvorfor jeg blot accepterer at jeg ikke er 100% oppe på beatet mht de sidste nye handler, ikke har check på de seneste skivevariationer af Omega SM, ikke kender den nye limited edition af IWC eller ref på den nye PAM. Når jeg så logger på efter 6 måneders pause så syntes jeg at der er så meget spændende nyt at interessen hurtigt kommer igen. Tidligere var jeg skræmt over disse variationer af interessen og følte ligesom at det var min daglige pligt at læse "alt" på de fora jeg fulgte, men efter 10 år har jeg erfaret at mange tråde går "i ring", og det tage ikke mange uger før man er tilbage.

mht urene så har jeg altid noget research der kan gøre, spares der kan købes og andre tosserier så de er aldrig helt uden for min bevidsthed. De næsten daglige mails fra ebay husker mig jo også på hvad jeg mangler i samlingen.

om denne variation i interesse ville være anderledes hvis jeg havde nye ure i samlingen er svær at vurderer, men jeg gætter umiddelbart at fora-diskussioner vedr nyere ure ikke er så sejlivede som vintage classics. Diskussioner og billeder af ens egne modeller giver altid et ekstra spark til ens egen interesse IMHO.

/L
[-]
  • cfnissen, peterkaa
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)