20-02-2012, 12:27 PM
|
Dybdemålere
|
|
20-02-2012, 12:44 PM
watchfreak2003 Skrev:Cool! La Spirotechnique Spiro-Delta er fra 1975 og har ikke været brugt. Admiral'en er fra 50'erne og jeg har ingen ide om den virker, men ham der solgte mig den påstod at den virkede. Kunne godt tænke mig at lave Admiral'en om til et ur og jeg har en Ulysse Nardin 1080 kaliber, som burde kunne passe i. Spørgsmålet er bare om mine evner rækker:-) Jon
20-02-2012, 01:53 PM
watchfreak2003 Skrev:EDIT: Whoops un n65 Gad vide om det er baseret på en ETA 1080, siden jeg husker 1080?? Jeg håber at købe lidt hjælp fra ham som gav mig ideen, da han er igang på 1st eller 2nd år på urmagerskolen. ![]()
20-02-2012, 03:37 PM
watchfreak2003 Skrev:jonnielse Skrev:Whoops un n65 Gad vide om det er baseret på en ETA 1080, siden jeg husker 1080??Hmm – umiddelbart ikke den store lighed med ETA 1080 Det skal jeg nok. Den er 47mm bred og 26mm høj. Akrylglasset kan der tages noget af, så højden kommer ned på 22-23mm og der kan nok også tages 1-3mm af toppen af kassen. Problemerne kommer nok med at finde på noget med urskiven, da mine malerevner er sparsomme. Indsatsen i kassen for at holde værket har jeg en plan for, da jeg har en kollega med en 3d printer, så den skal bare tegnes og printes:-) Kan godt være at jeg dropper kaliberen, da den er lidt klein i forhold til dybdemåleren. Det kunne være lidt morsomt at installere et tunning fork kaliber fra Omega eller Bulova i stedet. Mvh. Jon
20-02-2012, 03:48 PM
Du kan sikkert gætte, at jeg synes de er fine. Spirotechnic - var jo bla.a. stedet hvor Aquastar blev handlet. Jeg har selv lidt i stilen - til uden på dykkerdragten, inkl. et ret lækkert velkørende kompas fra omkring 1965 og et termometer på dykkerstrap - Du er god til at finde ting
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
20-02-2012, 03:57 PM
hannover_dk Skrev:Du kan sikkert gætte, at jeg synes de er fine. Spirotechnic - var jo bla.a. stedet hvor Aquastar blev handlet. Jeg har selv lidt i stilen - til uden på dykkerdragten, inkl. et ret lækkert velkørende kompas fra omkring 1965 og et termometer på dykkerstrap - Du er god til at finde ting Tak, men mangler stadig at finde dig et Aquastar Deepstar:-) De hænger ikke på træerne! Har du forresten kigget lidt på Blancpain Aqualung 50 fathoms. Beware, den kommer bare på din ønskeliste:-) Mvh. Jon
20-02-2012, 04:18 PM
jonnielse Skrev:Jo tak for din medkiggen - JA du kan tro jeg har kigget Blancpain aqualung 50 fathoms (synes også de nye er lækre og jo langt bedre maskiner) men JA sådan en kunne jeg godt falde over, men igen de ligger lige i det pebrede område hvor jeg synes de som enkelt ur kan være for dyre - men JA lækre og gerne et med atomadvarsel påhannover_dk Skrev:Du kan sikkert gætte, at jeg synes de er fine. Spirotechnic - var jo bla.a. stedet hvor Aquastar blev handlet. Jeg har selv lidt i stilen - til uden på dykkerdragten, inkl. et ret lækkert velkørende kompas fra omkring 1965 og et termometer på dykkerstrap - Du er god til at finde ting vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)