Ulysse Nardin
Kære alle

Jeg er komplet ny på ur-markedet, men har i mange år rigtig gerne ville have et flot ur. Jeg har bare ikke lige fundet netop dét, dét ene ur, der bare fangede mig, både i forhold til pris og design.

Men nu har jeg langt om længe fundet ét jeg virkelig kan lide...

Det er et Ulysse Nardin, Dualtime 42 mm... Er der nogle af jer, der kan fortælle mig lidt om selve mærket, og opbygningen af uret? Og hvordan er gensalgsværdien for sådan et ur? Hvad er dets ry?
Søgninger på google har ikke givet det store resultat ligesom jeg ikke har kunnet finde anmeldelser af uret nogle steder.

Mange hilsener
Svar
Hej og velkommen på siden.

Ulysse Nardin er ikke særligt kendt i Danmark og der findes så vidt jeg ved kun én forhandler (Reeslev i København).

Hvis du går ind på [url]"http://www.timezone.com" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.timezone.com[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, går ind under "brand forums" og vælger UN, så er der et forum at boltre sig på.
Med min viden om uret kan siges følgende:

Deres "billige" ure.... dykkerurerne og også det ur du nævner, er stærkt modificerede ETA-værker, men til en pris, hvor du sagtens kan få ure med in-houseværker i. Har haft dem i hånden et par gange og de er sørme lækre.

De dyre ure indeholder deres egne værker, men så taler vi om 100.000 kr og opefter (meget opefter Icon_smil) med tourbillons, minute repeater, ædelmetaller og hvad der ellers kan få prisen op at ringe.

Bestemt lækre ure, men om jeg ikke til den pris hellere ville købe et ur med in-houseværk i??... tja Icon_smil... men, hvis du kan lide det pågældende ur og har pengene til det, så ville jeg bestemt gå efter det.

Om det bliver nemt, eventuelt, at sælge det igen??? Hvis man tager det udgangspunkt, at fokus for danske urfolk hovedsageligt ligger på Rolex, Omega, Panerai, Breitling, samt IWC og JLC (sikkert noget simplificeret, men alligevel ikke Icon_smil), når det går højt, så burde det være vanskeligt. På den anden side, ville det måske være lettere, da dem, som er interesseret i et UN-ur, og ikke vil betale fuld pris, ikke har så mange valgmuligheder, hvis de vil handle indenfor landets grænser.

Hilsen Peter
Svar
Hej Peter

Tusind tak for dit svar. En efterfølgende søgning på ETA værker og in-house værker gjorde mig langt klogere. Jeg holder lige på aftrækkeren i forhold til det Ulysse Nardin. Min søgen fortsætter Icon_e_smile
Glæder mig til den dag jeg endelig har MIT DRØMMEUR om armen.

Tak.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)