21-10-2010, 10:57 PM
Jeg har for nyligt anskaffet mig mit første Seamaster 25945000 som 30års fødselsdagsgave til mig selv, og i den forbindelse kom jeg i tanker om at jeg som ung knægt arvede et lommeur fra min morfor, som han i sin tid havde arvet af SIN far. Uret var ikke funktionelt dengang, og det blev derfor lagt i en skuffe (i passende foret æske) og er ikke blevet rørt de sidste 20år (ca) Sidst jeg var på besøgt derhjemme gik jeg så ind i samme skuffe og fandt uret frem igen, for jeg skal indrømme at min nye Omega har vagt en interesse for ure som jeg ikke andede jeg havde.
Uret er i rødguld med familiens navn indgraveret på forsiden. Det bærer kraftigt præg af at være hårdt brugt, og fungerer som sagt ikke.
Uret har nummeret 8373316 og såvidt jeg kan se på diverse lister, svarer det til omkring 1936.
på bagsiden af uret står følgende:
GUARENTEED
TO BE
Made of Two Plates
OF GOLD
With Plate of Composition
BETWEEN
AND TO WEAR
20 Years
og neden under dette, nummeret igen, 8373316
Uret har naturligvis stor affektionsværdi, men spørgsmålet er om det er værd at forsøge at sætte i stand? og kan de overhovedet lade sig gøre med de tydelige skader det har?
her kommer nogen billeder (beklager den manglende lyssætning, jeg er ikke helt fortrolig med mit 450D endnu):

Jeg er spændt på at høre lidt mere om hvad det er jeg sidder med her
Uret er i rødguld med familiens navn indgraveret på forsiden. Det bærer kraftigt præg af at være hårdt brugt, og fungerer som sagt ikke.
Uret har nummeret 8373316 og såvidt jeg kan se på diverse lister, svarer det til omkring 1936.
på bagsiden af uret står følgende:
GUARENTEED
TO BE
Made of Two Plates
OF GOLD
With Plate of Composition
BETWEEN
AND TO WEAR
20 Years
og neden under dette, nummeret igen, 8373316
Uret har naturligvis stor affektionsværdi, men spørgsmålet er om det er værd at forsøge at sætte i stand? og kan de overhovedet lade sig gøre med de tydelige skader det har?
her kommer nogen billeder (beklager den manglende lyssætning, jeg er ikke helt fortrolig med mit 450D endnu):

Jeg er spændt på at høre lidt mere om hvad det er jeg sidder med her
Seamaster Cronograph Americas Cup
Certina Type X-02
Certina Type X-02

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)