Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
Arvegods, fra en tid hvor diversiteten var
indeni kasserne & anonymiteten udenpå
Og fra den periode hvor de puttede STORE motorer i små kasser - -
jeg ved at uret ikke har været rørt siden '72 - -men 2 omgange på rotoren & balancen
startede - - - -olien er formodentlig knas-tør
men for fanden da - - -mikrometer justering, ikke en skramme på værk eller skruer - -
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Lækker UG!
Det er nogle dejlige værker, de der UG med mikro rotor.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Endnu et strålende eksempel på hvor gode ure man byggede - lad os bare sige allerede den gang, for man bygger jo stadigt gode ure, men dengang var det reglen og ikke undtagelsen.
Jeg fik, som man kan læse i en anden tråd et par 1960 ure af Willy, og de har ikke tikket i masser af år. På armen og automaten trak dem op, de går inden for +10 sek (efter en lille just af den ene) per dag - de holder gang reserve mindst 20 timer, sikkert meget mere, deres olie er givet ganske tør, men jeg skal jo ikke gå med dem dagligt, så det går fint nok, de svinger med fin amplitude (vissuelt) og hastighed.
Det viste UG er jo til UG, sikke en smuk maskine, og den herlige micro rotor i aktion er altid godt at se.
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Ja det er lækkert - og efter min mening også særdeles smukt udenpå. Ikke noget flash - bling - bling - bare godt gedigent design!
vh baun
•
Svar: 455
Tråde: 121
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Kanon ur og lige det rette "form follows function"-udseende. Dejligt også med dansk tilknytning, idet Polerouter er skabt til SAS´ første rute over Nordpolen til USA, deraf navnet...
[url]"http://www.polerouter.de/frameset-story.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.polerouter.de/frameset-story.htm[/url]
Jan
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
Jeg har ogsaa en Polerouter, som jeg lige vil vise frem.
Her kan I se den hos uremageren:
Vaerket paa disse ure er virkeligt fantastisk. Det sorte cifferblad er "mat", jeg kiggede paa det gennem mikroskopet, det ser helt utroligt ud.
Hilsen,
Olof
Skift ur, når du står op!
•