Skx007 eller skx009
Du skriver en mail til Rob, og så får du hans PayPal adresse - sådan vil jeg gætte på du handler Icon_e_wink

Den viste Seiko 5 model er udgået for længst. Den vandt en fotokonkurrence på et af de internationale fora, og efterfølgende var der faktisk en del, som købte uret Icon_e_smile

Seiko laver en model, som minder om uret du viser - dog uden arabertal. Inspirationen er klart hentet fra Grand Seiko urene, og uret går da også under navnet "poor mans Grand Seiko". Prøv at google SNKE01K1.

Du kunne også overveje en "Spirit". Den har 6R15 værk og super lækker finish til pengene. Modelbetegnelse SCVS003.

Begge ovenstående ure er dog kun omkring 36-37mm i bredden i modsætning til SKX007, som er 42mm. Det skal du lige medtage i dine overvejelser Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Til lykke med Sumo´en - det ville også være mit klare førstevalg Icon_e_wink

Så har du endda købt det fra Chino - top good guy, som er Seiko Select Shop = worldwide guarantee Icon_razz

Sumoen er en del større på håndleddet end SKX007 er det, da det har "lange horn"
Svar
Hej.

Mange tak.

Glæder mig meget til at modtage mit Sumo ur, synes hjemmesiden virkede så tiltalende at jeg købte det uden videre overvejelse:)

Håber bare ikke uret er helt vildt kæmpe, for det er mit håndled ikke, ellers må jeg sælge det igen..

Tak til alle der bidrog med inputs.

Phra/
Svar
Jeg kan kun anbefale Rob, han lavede et 007 mod til mig. Icon_smil God service.

John, ang 007, de 42mm er jo med kronen. Uden krone er det vel bare 40 mm som jeg husker det?

Ang. Sumo, den er 44 mm, hvilket må betegnes som et relativt stort ur. Det er stort, men den er vist ret behageligt har jeg læst flere steder.

Og tror du bliver rigtig glad for dit Sumo, har selv overvejet det flere gange, dog har størrelsen + bezelen afholdt mig lidt.
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Hvis Sumo´en er for stor til dit håndled, så siger du bare til - jeg har altid plads til en Sumo i kassen Icon_e_wink

Hvad angår målene på SKX007/009, så de 42mm i bredden angivet uden krone. Inkl. krone måler uret ca. 44mm ... Frem med linealen, Proxi Icon_e_wink Icon_razz

Sumo´en måler - såvidt jeg lige husker - 44mm i bredden, og en tand mere inklusive krone. Uret føles dog væsentligt større på håndleddet, da uret har "lange horn". Uret er dog super behageligt på håndleddet, da det har en dejlig svungen urkasse og nedadgående horn.

Min første Sumo kan man læse lidt om her:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=7760&hilit=seiko+sumo" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=7760&hilit=seiko+sumo</a><!-- l -->
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)