Svar: 131
Tråde: 32
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej derude.
Jeg går og ligger an til mit næste urkøb, og er næsten sikker på
det bliver en Speedmaster, måske en 3570.5000, men hvordan
er det med de modeller med plexiglas, er det skrøbligt og bliver det nemt ridset ?, jeg har ikke prøvet at have et ur med plexi-glas og vil gerne vide om det er mere "besværligt" at have end
f.eks min Seamaster 2254.5000, med safirglas.
Jeg ser frem til at høre fra jer derude.
Mvh Peter..
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Ja det bliver lettere ridset - men ja- det er generelt let at fjerne ridser, enten med special midler, eller med tandpasta som jeg bruger uden besvær mange gange.
Den rigtige speedmaster er en pro (eller pre pro) med plexiglas. Hersalitten giver en varme, nogen skær, som krystal ikke komme i nærheden af, har den smukkeste form og og og og
Let at pudse ridser bort, og skulle det gå helt galt, billigt at bytte i forhold til krystal, hvor en ridse er for livet og et skifte dyrt.
(jeg kan fortælle at jeg har klaret at få sekundlim på et plastglas

og pudset det helt rent på 5 minutter med tandpasta)
Jeg tror du fatter at jeg VILLE VÆLGE HERSALIT/ACRYL/PLAST kært barn har mange navne
vh
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Er helt på linie med Hannover
Både safir & plexi glas er kønt .... også side om side.
Jeg har ikke selv oplevet problemer med hesalit's modstandsdygtigtighed, og kan sammenligne både med safir og mineralglas.
Min personlige holdning er, at safirglas har fået så stor opmærksomhed på grund af at det er et "mere ædelt materiale".
Mange foretrækker "det bedste" materiale; men undlader at vurdere
hvor meget bedre det er.
Til et klassisk ur som SPM PRO, og for den sags skyld også andre klassiske sportsure, er hesalit et naturligt valg.
De nyere SPM, der er designet med safirglas er en anden sag; men selv ved hårdt brug har jeg ikke oplevet hesalit være safir underlegent.
Med venlig hilsen - Geodoc
•