Eterna sonic - hm -. jeg er ikke så meget til cushion meeeen
Jeg er jo lidt Eterna bidt, og faldt for denne stemmegaffel - Eterna Sonic i cushion hus, knapt 38 m uden krone

Som alle stemmegafler der har korrekt batteri går den utroligt præcist, og så har den en sjov (flot?) skive, hvor man i mønsteret har angivet at der er noget elektronik som driver mekanikken (indexhjul med 300 tænder så vidt jeg ved, trods at det er få mm)

Nu har det da hængt på armen et par dage, og cushion form og jeg er lidt mere overens end vi var inden Icon_e_smile
Skiven kan changere så den kan være næsten mørk, eller næsten lys, men synlig eller næsten ikke synligt mønster og den var ikke let at fotografere:
İmage
İmage
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
den er god nok lækker hannover Icon_smil
Sikke en skive Eterna Sonic har tit disse specielle mønstre på skiven.
Jeg tror møsteret skal lede tanken hen på strøm hvad der var store sager da den blev lavet.
Tillykke med skønheden Icon_e_smile
hos mig trækker kassen ikke spor ned tværtimod Icon_e_wink
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
DJmon Skrev:den er god nok lækker hannover Icon_smil
Jeg tror møsteret skal lede tanken hen på strøm hvad der var store sager da den blev lavet.
Tak - yes strøm, kredsløb sådan et eller andet tror jeg også det skal lede hen mod. Eterna skiver er iøvrigt ofte utroligt velbevaret i forhold til så mange andre mærker

Det er tydeligt at visse fabrikker var bedre end andre til at tætne og male/lakere. Ex gamle Pierce kronografer overgår langt de fleste andre 1940 kronoer som gennemsnit

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
DJmon Skrev:den er god nok lækker hannover Icon_smil
Tak - yes strøm, kredsløb sådan et eller andet tror jeg også det skal lede hen mod. Eterna skiver er iøvrigt ofte utroligt velbevaret i forhold til så mange andre mærker

Det er tydeligt at visse fabrikker var bedre end andre til at tætne og male/lakere. Ex gamle Pierce kronografer overgår langt de fleste andre 1940 kronoer som gennemsnit

vh

helt enig selv velestimerede/dyre mærker har voldsomt patinerede skiver efter blot 20 år.
Der er gudskelov undtagelser
jeg synes det er et skræmmende sted at spare på et dyrt HQ ur idet at fugt indenfor ikke er et værks livret.

Min oplevelse med japaner er at skiverne tit er i langt bedre stand end swiss.
jeg har også en ide om at det er et spørgsmål om tæthed samt kvalitet af skivebelægning.
Ja jeg ved godt at dette ikke er japaner forum men kom tanke om en anden dialog jeg har haft.sorry.

jeg synes cushion er enormt komfortable og kan gøre selv et meget stort ur rigtigt behaligt at bære. Mit orient er 47x44 og man mærker ikke at man har det på.
men er man ikke til det visuelt preller alle arumenter af Icon_e_smile

jeg har altid holdt mig fra stemmegaffel ure da rygtet siger at de er ret sårbare.
teknikken i dem er til gengæld ret spændene .
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Det er en super cushion case du der har fundet. Tør man gætte på de glade 70´ere ... ? Respekt, du gamle ... og velkommen til "The Cushion Side" (dybt Darth åndedrag) Icon_cool

Spændende urskive - sådan lidt "inka" inspireret, efter min mening. Også smukt med de tynde markeringer mellem indeksmarkeringerne - flotte detaljer ! Til lykke med nyerhvervelsen !
De venligste hilsner, John
Svar
Ja den urskive er bestemt guf... den kunne jeg godt forestille mig at du ikke kunne stå for...

Jeg er bestemt også til cushion formen - har nok 10 - 15 Omegaer i den facon - og de er skønne, men ikke så populære pt. - det mærkes når der kommer en til salg, man får meget for skillingerne!

Det elektriske siger mig ikke så meget, men jeg har da en enkelt Constellation der kører på el - det hører ligesom med i billedet!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)