Vurdering af AP RO 14790.
Hvad siger I til uret på billederne nedenfor? Er det værd at købe eller har det for mange små hakker og skammer efter jeres mening?

Det er godt fire år, og har eftersigende fået en ”let” polering. Værket er efterset, og virker fint.

Sidst men ikke mindst; hvad bør sådan et koste? Boks og papirer medfølger.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Tais Brüniche-Olsen

Flere billeder:
[url]"http://peecee.dk/upload/view/164018" onclick="window.open(this.href);return false;">http://peecee.dk/upload/view/164018[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
Den ser fin ud. Hvad ligger der i at det er efterset? Serviceret? I så fald af hvom og hvorfor med kun 4 år på bagen.

Prøv uret inden du køber. Det er "kun" 36 mm og relativt tyndt så mange ville nok anse det som et dameur i disse oversize tider. Men lækkert ur med det JLC 889/2 baserede AP 2225 værk.

Pris fra 22-30 k afhængigt af model, stand, tilbehør og alder. Denne bør koste ca. 26-28 k i disse tider. Det er ikke just en storsællert pga. størrelsen og krisen.

/Mads
Svar
Hej Mads

Mange tak for dit svar. Jeg havde håbet at du ville give dit besyv med, da du jo har nærgående kendskab til RO.

Uret er efterset fordi det bliver solgt af en AD, som geografisk er for langt væk til at jeg kan se uret "live" og bedømme de hakker det har. Derfor ville jeg lige høre andres bedømmelse af hakkerne, fordi placeringen midt på rejfningen ikke er så heldig.

Jeg har prøvet uret for nogle år siden i Dubai da det stadig kunne fås fra nyt, og størrelsen er helt perfekt. Jeg ville helst have et 15300, men det er desværre for stort til mit håndled.

Endnu en gang tak - dit svar er yderst værdsat.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
Det lille kant hak er ikke noget. Kan let fjernes, men jeg ville nok bare leve med det. RO kassen er en tricky satan at polere på og 9 ud af 10 urmagere ville gøre mere skade end gavn.

Held med købet Icon_e_biggrin Det er et super lækkert ur til en god pris hvis man kan leve med størrelsen.

/Mads
Svar
Planen er også at leve med de hakker uret nu engang har. Hvis uret skulle poleres med det samme, ville det ikke kunne betale sig at købe det, da en polering skal gøres det rigtige sted og dermed også koster der efter. I så fald ville den samlede pris blive for høj.

Det bliver først poleret når resten af uret også trænger.

Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
Jeg synes, standen er lidt svær at vurdere ud fra billederne, men sådan er det altid med nethandler. Hvor køber du fra - det ligner Tyskland, hvor der er en del af dem på bugten. Ved du noget om lænken (stand)?

Hvis man ikke har en alt for stor arm, passer de 36 mm fint. Den er jo 43 mm diagonalt på kassen. Højden er elegant, og da jeg antager, at du netop vælger denne fremfor en tundåse, så er det 10-4 gummiand.

En ting dog... Når der står efterset i disse tilfælde, så er det blot noget, de skriver, for at "gøre det fint" (det kan en forhandler/AD). Jeg tror end ikke, de har haft uret åbnet. Med fire år på bagen - og muligvis en kendt kunde som leverandør - så skiber de den bare videre. Du får ikke et serviceret ur, men der ligger heller ikke gamle cykler, indvognen og skrald i værket.

Et alternativ er at spørge Klarlund, hvad de gør med de gamle ure, de får ind. Så har du mulighed for at se uret med fingrene. Ved ikke, om du har haft en 14790 i/på hånden
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)