28-02-2008, 11:15 AM
Alt over det vil blive pålagt told og moms, så det er med at sikre sig hvis man har forældre boende i udlandet.
Torben
Torben
|
Importmoms
|
|
28-02-2008, 11:15 AM
Alt over det vil blive pålagt told og moms, så det er med at sikre sig hvis man har forældre boende i udlandet.
Torben
28-02-2008, 05:35 PM
Reglerne for indførelse af vare er beskrevet på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.skat.dk">www.skat.dk</a><!-- w -->
Der er dog forskel på om det er som privat person eller virksomhe det her er gældende For privat personer - p.s hvis man får afsender til at skrive at pakken indeholder tind til værdi af 0 kr. hvis pakke så forsvinder er det det beløb man kan få erstatet hos forsikringen altså 0 kr. hvis man f.eks køber et ur til 10.000 Bliver en told og moms 3937 Hvilket jo er ingen ting På <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.skat.dk">www.skat.dk</a><!-- w --> skriver de som flg. -------------------------------------------------------------------------------- Hvis du f.eks. på internettet "er faldet over" nogle varer, du kunne tænke dig købe, kan du indføre dem mod at betale evt. told og moms. Køber du varerne i et land udenfor EU skal du betale en told, der er afhængig af hvilken vare, der er tale om. Alle varer indordnes i varekoder for at kunne bestemme størrelsen af evt. told og indførselsbestemmelser. SKAT har et værktøj, der kan hjælpe dig med at finde den korrekte varekode og dermed få et hurtigt overblik over toldsatser. Værktøjet kaldes "eVITA-systemet" (VIdensbaseret TAriferingssystem). eVITA ajourføres hver måned og indeholder oplysninger om "Nyheder" (ændringer af varekoder siden forrige opdatering). Anvendelsen af tariferingssystemet ikke har retsvirkning for varers tarifering. Det skal derfor pointeres, at bindende oplysning om en vares tarifering alene fås ved en skriftlig afgørelse (bindende tariferingsoplysning (BTO)) fra skattecentret. Klik ind på eVITA-systemet. Husk at du også skal betale 25 pct. dansk moms af varen. Eksempel: du vil købe en vare til en værdi svarende til 10.000 d.kr. Tolden er 10 pct. Regnestykket kommer til at se ud således: Varens værdi + fragt (500 kr.) 10.500 kr. Told 10 pct. af værdien 1.050 kr. Moms 25 pct af værdi + told (11.550 kr.) 2.887 kr. Din udgift til told og moms 3.937 kr Kontakt SKAT på tlf. 72 22 18 18 eller e-mail via <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.skat.dk/kontakt">www.skat.dk/kontakt</a><!-- w -->.
28-02-2008, 07:16 PM
Mif Skrev:Reglerne for indførelse af vare er beskrevet på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.skat.dk">www.skat.dk</a><!-- w -->En god hjælp for mange med det cut and paste du havde i dit inlæg Mif. Jeg vil bare bakke op om at vi: Ikke her i forumet skal udsætte forummets ejere for risiko ved at bruge forum til område for diskutioner om hvordan man snyder (os andre) i told - og: Ja hvis man deklarerer til 0 er det snyd og man risikerer at tabe en erstaning ved bortkomst + told er altså ikke så dumme så de tror et Rolex eller andet sjov, har en værdi af 0 - og så får man hele skruen + mulig ekstra konsekvenser Og told og moms bør jo ikke komme som en overraskelse - men kan jo nok klare at kalkulere små 28% oveni hvis man køber uden for EU - hvor man kan spare den del på specielt vintage ure på den lave $ kurs Problemet med told og moms er nok så meget den lange og ofte besværlige behandlingstid - det eneste man kan gøre er at prøve at se til at tingene er så veldokumenterede at told kan klare sig uden at skulle bede om yderligere vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
28-02-2008, 07:38 PM
Nej det er lige det jeg prøver at sige vi er så enig - prøver bare at sandsynglige gøre at snyd ikke betaler sig
Mif
28-02-2008, 08:12 PM
Mif Skrev:Nej det er lige det jeg prøver at sige vi er så enig - prøver bare at sandsynglige gøre at snyd ikke betaler sigHelt sådan opfattede jeg dig også MIF - så yes vi er helt enige vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
29-02-2008, 04:02 AM
Hej
Stort alle pakker fra USA bliver snuppet i tolden. MVH Peter
29-02-2008, 10:05 AM
I øjeblikket er der det der hedder skærpet tilsyn med forsendelser fra USA pga. den meget lave dollar der er dog noget om at fri beløbet er blevet hævet
Mif
29-02-2008, 05:18 PM
Mif Skrev:I øjeblikket er der det der hedder skærpet tilsyn med forsendelser fra USA pga. den meget lave dollar der er dog noget om at fri beløbet er blevet hævetikke endnu - kommer vist nok 1/12 i år sammen med hævning af det man selv må medbringe - men til da - stadigt det gamle mener jeg - Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|