Hvis internettet ikke var opfundet, hvad så??????
Sad og fik en snak med konen min, omkring alt det her ur hysteri. Nye ure hele tiden, de rigtige remme og ja når der kommer flere ure, skal man da også have en større kasse.

Hun siger, at før brugte du ikke megen tid på urene, så var det kun når vi var inde på strøget og vejen gik forbi Ole Mathiesen, Hvelpelund og Klarlund, men nu er det hver dag.

Hun har jo ret for mit vedkommede, at internettet har medført en øget interesse og købelyst, da det hele pludselig er så tæt på.

Efter at jeg købte mit første Panerai ur, har jeg vel brugt omkring 15000 kr. bare på remme. De penge ville være sparet , hvis man ikke med et par klik kunne bestille en rem i USA, eller andre steder fra.

Så min samling af ure og remme, ville helt klart have været mindre, hvis ikke det var for internettet. Endvidere ville min viden omkring ure have været en del mindre end den er nu.

Så hvordan har det været for jer?

Har I købt mere?

Har I fået større viden?

Har I brugt mere tid på det siden internettet er kommet?

Bare en tanke som udsprang af en snak med konen min omkring min samling af ure og remme.

Torben, på dagen hvor det endelig blev jul.
Svar
For mig har Internettet ikke betydet flere indkøb - i hvert fald ikke i ur området, men min interesse er også ganske ny. Til gengæld har Internettet gjort området let tilgængeligt og givet "instant" adgang til al den kompetence og indsigt som andre med interessen for ure besidder. Og for mig er det den absolut væsentligste bedrift. Det, at det nu er muligt at dele interesse og viden med andre uden at være i geografisk nærhed, er det der gør Internettet og tanken om netværk, altså også sociale, til en af de væsentligste bedrifter de sidste 50 år. Blot lidt strøtanker...
Tech - Omega Constellation, Omega Seamaster De Ville
Svar
Jeg er helt sikker på at internettet har betydet at jeg bruger mere tid og flere penge på ure.

Formentlig ville jeg have brug pengene på noget andet: Jagtrejser, trofæer, jagtvåben, andre samler objekter og en eller anden anden hobby!

Nu blev det ure og internettet gør denne interesse langt mere spændende - derfor tror jeg også der hele tiden kommer flere til. Det er ligesom blevet muligt og tilgængelig for mange, mange flere.

vh Baun
Svar
Jeg er også først begyndt på dette efter internettets kom til, så svært at sige. Men ingen tvivl om at internettet har gjort verden mindre og gjort det lettere at handle. Vi fristes jo af billeder og alle de tilbud nettet tilbyder så derfor køber man vel mere nu end før. Omvendt sælger man nok også mere. Havde nettet ikke været her ville jeg nok ikke bare købe til højre og venstre som det lige passede mig. Jeg ved jeg let kan sælge det igen hvis jeg bliver træt af et ur. Så for mit vedkommende har det nok gjoer det lettere men tror nu jeg ville have det samme investeret. Blot ikke så hyppig udskiftning.

Mht, at skaffe information har det gjort det langt lettere med nettet. Ingen tvivl om det.

/Mads
Svar
Helt klart - internettet har øget mine ur omkostninger - men det er sjovt - og helt sikkert at nettet er den langt største info kilde - i høj grad også til ure for mig
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg bruger også flere penge, og priserne er også steget kraftigt efter internettet tog sit indtog, da jeg startede med at samle på armbåndsure i 1991.

MVH Peter Icon_e_smile
Svar
Jeg er også først blevet bidt i internettets tid, men jeg må medgive Mads at informationen er blevet lettere tilgængelig. Især pga. de dedikerede fora, hvor det er nemmere at finde brugte ure til salg. Desværre betyder det nok også højere priser, da der hurtigt er flere om buddene. Så ja, jeg vil nok mene at jeg bruger mere tid, end hvis internettet ikke fandtes.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)