Min lidt tidlige julegave til mig
YES! Så blev det min tur til at dykke i lommen, svinge kreditkortet og blive den lykkelige ejer af det ur, som jeg efter en del venten, valg, fravalg, tilvalg havde besluttet mig for.

Og for lige at lave lidt historie ud af det, så startede min søgen efter det næste (men - som min kone bemærkede i går - nok ikke det sidste) ur for nogle år siden. Med en GMT-II og en SD mente jeg det skulle være et dress ur, selvom jeg også har bedstefars velholdte guld-omega fra 50'erne. Min søgen har været omkring Lange (og jeg tror stadig, jeg engang skal have et Arkade), Patek, sågar Rolex med mere guld, og forskellige JLC master i guld. Imidlertid blev mine planer lidt ændret, da jeg for noget tid siden "faldt" over et lommeur i guld (og der får man godt nok megen guld for pengene) fra ca 1930, så dress/guld-kravet til mit næste ur - drømmeuret - blev derved meget mindre. Og det gjorde selvfølgelig at ventetiden tilsvarende blev mindre.

Så i går var dagen, hvor lidt forhandling med AD'en i lufthavnen i München gjorde at et Jaeger-leCoultre Master Eight Days flyttede fra udstillingsvinduet til min arm. Bare det at skulle trække det op, så reserve de marche viseren langsomt kom op på 8, at skulle stille den store dato, der skifter cifrene hver for sig, at stille uret, så solen og stjernene skifter plads - en dejlig fornøjelse. Nå - og så fik jeg i tilgift tiltusket mig en ret fed bog om JLC's historie, som min kones indretningsgen straks fik anbragt passende ovenpå samlingen af ur-magasiner m.m.

Og her er så et par billeder af vidunderet.

İmage

İmage

İmage

/Bjørn.
Svar
Stort tillykke herfra - det er rigtig flot!

Må man spørge hvad sådan en fætter landede på i pris?

Vh Claus
Svar
ClausEB Skrev:Må man spørge hvad sådan en fætter landede på i pris?

Vh Claus

10% under listeprisen!

/Bjørn.
Svar
Tillykke Tillykke

Superflot ur.......

Jeg kan godt li' de mange funktioner og visninger uret har...

Har det 8 dages power reserve ? Icon_rolleyes

Lars
Svar
Tillykke...........særdeles vellykket dress-ur.
Svar
Savle-savle Icon_e_biggrin . Det ser godt nok lækkert ud. Tilykke.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
jorler Skrev:Har det 8 dages power reserve ?

Netop - det blev trukket op i går, så der er altså 7½ dage tilbage før det igen skal trækkes. På billedet af værket kan man i øverste højre hjørne netop set den sidste halvdel af teksten "duo spring barrels" som gemmer sig bag den "øje" formede metalplade.

/Bjørn.
Svar
Tillykke og glædelig tidlig-jul.

Et helt igennem lækkert ur.

"Solstriberne" på caliber 877 er usædvanlige og usædvanligt flotte.

mvh
Per
Svar
Herlig kvalitet og superflot
Stort tillykke
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Fedt, fedt, fedt....rigtig lækkert....rigtig godt valg.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)