Inspiration!
Hej Alle,

Jeg er, som mange andre, blevet inspireret af Mads G's artikel "Kan man få et godt nyt mekanisk ur for 2-3.000 kr.?":

[url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=297">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=297[/url]

Jeg bestilte derfor (relativt uopfindsomt) det ur, som jeg mente at kunne læse Mads fandt gav mest value for money - et Certian DS First med lænke og hvid/sølv dial. G.d. var den hjemme hos forhandleren og jeg blev bestemt ikke skuffet!

Dog fandt jeg skivelayoutet med arabertal i stedet for timemarkeringer for dominerende, og jeg syntes endvidere at uret med lænke rent optisk virkede lidt stort og klodset, og eftersom Certina kører efter princippet "What U see is what U get"- altså ikke de store customiseringsmuligheder, valgte jeg at bide i det sure æble og købe en quartz-model forhandleren havde hjemme med læderrem, sort dial og timemarkeringer.

Jeg syntes billederne nedenfor underbygger Mads's rosende ord ang. finish på Kasse/Krone/Rem/Skive og Krans.

Jeg vil i øvrigt tilslutte mig et tidligere indlæg hvor artikler beskrivende best-buy i hhv. 5-10k, 10-20k, 30-40k klassen ønskes. Jeg vil vædde på at disse artikler vil være lige så inspirerende som den ovennævnte har været for mig.

PS. Katten hedder Helge Icon_rolleyes

God Week-end

Icon_smil Sogge

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
Hej Sogge

Flot ur. Jeg kommer til at tænke på Breitling Cockpit når jeg ser det (ment som en kompliment Icon_e_wink ). Hvad var prisen i forhold til den mekaniske variant?

Mvh
Michael
Svar
Hej Michael,

Kr. 2295 mod ca. kr. 3400 med ETA 2824, så vidt jeg husker (klogere hoveder må korigere mig hvis jeg tager fejl, men HELT galt er det ikke!).

Icon_smil Sogge
Svar
Fantastisk finish på et ur i den prisklasse. Samtidig et godt hverdagsur der kan tåle at blive brugt.

Jeg tager gerne imod forslag til nye artikler og jeg kan efterhånden se at der er tilpas mange der efterlyser tilsvarende artikeler for andre prisklasser. Jeg kigger på sagen når vi og med lidt held kan det være de kan give inspiration til julehandlen.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)