Mig og Arnie
Det er et overraskende let ur, og virker som MINDRE "brutal" end Pingo.
Viserne er påfaldende små i forhold til Seikos andre dykkerure.
Funktionerne er fuldstændig som andre Duo-Display-modeller fx Cal. H357, dog her med mulighed for en alternativ tidszone i displayet.
Der er ingen funktioner, som er specielle i forhold til dykning, bortset fra en alm. alarm med ret høj tone.
Og så har det skruekrone og naturligvis skruebagkasse med "Bølgen".
Drejekransen kan dreje i begge retninger.
Displayet et noget mindre end på Pingo, men har lys. Det er dog noget svagt her.
Men det er et ur, som indtager en plads i Seikos historie, og båret af andre kendte. Icon_e_wink
/
Kristen
Svar
Vægt på lænke kun 116g.
Ikke meget i forhold til MM300.
/
Kristen
Svar
Mærkeligt at kransen kan gå begge veje syntes jeg Icon_thinking
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Kransen er omgivet og beskyttet af et plasticskjold, som det også ses på andre af Seikos dykkerure (Tuna Can).
Dette "skjold", som på engelsk betegnes ved "shroud" ( svøb), gør det svært at komme til uforsætligt at dreje kransen.
Dette ur er som nævnt på lænke, men jeg vil have fat i en original "flat vent" gummirem.
"Desværre" er denne Seiko "Jubilee"-lænke ret komfortabel, og lige så behagelig som en Rolex do.
Uret sidder perfekt på armen, og jeg forstår godt, hvorfor Arnold brugte dette ur i flere år/film. Icon_cool
/
Kristen
Svar
Haha min Seiko viden stinker helt vildt, først nu blev jeg klar over trådens overskrift "Mig og Arnie" - har på intet tidspunkt forbundet det med Arnold Icon_flov
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
For fedt ur!!! Tillykke!!
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)