Det første "fine/gode" ur
Mit første, for mig, "rigtige" ur var mit IWC Pilot Chronograph som jeg fik af min hustru da vi blev gift i år 2000.

At det lige var et IWC jeg havde ønsket mig startede med en artikel i et blad eller en avis, jeg tror faktisk det var bladet Penge og Privatøkonomi der havde sat Mads "blærerøv" Christensen til at skrive om forskellige urmærker, jeg havde ikke tidligere hørt om IWC men faldt blandt andet for det klassiske design og den super lækre lænke.

Indtil 2004 var det mit eneste ur.

Jeg har stadig uret, det bliver nok aldrig solgt. ( ja som nogle af jer ved har jeg ikke solgt et eneste ur endnu....)

Mvh
Morten
Mvh
Morten
Svar
Mit første fine ur var et Omega Speedmaster Professional. Jeg havde kigget efter et godt ur i flere år, og blev endelig sikker nok i min sag. Jeg har det i øvrigt stadig.

Uret der dog for alvor sparkede gang i min interesse var dette U-boat:
İmage

Det var et quartz ur, så det røg da jeg blev mere nørdet udi urværker. I øvrigt den bedste procentvise gevinst jeg har fået (og får) på noget ur. +194% i forhold til nyprisen på 4 år.
Svar
Interessen startede i teenage årene og var mest fokuseret på Seiko. Jeg fik et Seiko Arctura Kinetic i 18-års fødselsdagsgave, men mit første fine ure betragter jeg som mit Breitling Chronomat Evolution. Uret blev købt for at markere en bestået HD efter 4 år med fuldtidsarbejde og aftenskole. Uret blev købt ved Halse i Horsens. Jeg husker tydeligt køreturen hjem fra Horsens, hvor jeg vidst fik kigget mere på uret end vejen ;)

İmage
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar
Mit første "rigtige" ur var et Omega Seamaster ref. 2254 og det har jeg ingen planer om at sælge... ever!! :-)

Hilsen Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)